teambus

Alla inlägg den 23 april 2014

Av Sara - 23 april 2014 13:46

igår så red jag Blomma när Lina och hennes styvson körde Vilja. Och Blomma hon var super pigg som vanligt. Hon gillar dock inte phelam bettet så jag ska prova och rida på Cresendo bettet också när jag rider. Jag vet inte vad jag ska ha för bett annars för hon blir ju så himla het lilla damen. Hon har då inte ont hon var stel i vänster bak men hon var mycket bättre igår när hon fick röra på sig lite och när hon fått massage. Men jag vill ändå ta ut massör och akupunktör så att hon är helt frisk. Men man märker på en gång när Blomma är dålig hon visar det väldigt tydligt. 

Igår så skulle vi hålla oss till gångarten trav vilket hon inte gillade så fort jag tog i henne så kastade hon med huvudet. Men jag ska prova och rida på Cresendo bettet ute i skogen för hon gillar när man kör henne på det men hon blir ju så het så bromsen finns liksom inte riktigt där. Jag är i och för sig villig att prova allt just nu men Cresendo bettet verkar vara det bästa alternativet faktiskt. 

Fast idag ska hon få vila och sen ska hon få bli körd i morgon det var ett tag sen jag körde henne nu efter som hon haft det där såret som hon haft. Men nu när det läkt så ska jag lägga upp ett nytt schema igen. 

 

Idag så ska jag rida Lilja med Maria jag ska prova att sätta på henne barfota skorna idag se om det blir bättre. Hon ska få ha det fram tills hon ska få vila i sommar. Efter som hon ändå ska få semester snart så tycker jag det är så onödigt att sko henne nu. Sen får vi se hur det blir i höst om jag skor henne eller inte med tanke på att jag inte tänkt att hon skulle bli ordentligt riden och tärnad försen nästa år alltså i vår. Då tänkte jag att vi skulle träna dressyr för tränare kanske lite hoppning känns inte som att det är så bråttom med allt. Hon är ju bara tre och bättre ta det lungt och inte stressa än att stressa fram. Hon håller ju på och lär sig massor just nu med att bara gå längst vägen med bilar och trava och galoppera lite. Det är så mycket man får lära sig som tre åring. Så stressa med dressyr utbildningen känns liksom inte så bråttom.

 

Jag sitter och funderar ut en ny berättelse ja jag har två stora projekt men det skulle vara så kul och skriva en häst berättelse. Ja jag har flera som jag inte skulle visa för NÅGON! Men det skulle vara kul och skriva om någon som kämpar för att komma mot toppen mot alla odds i fälttävlan eller i trav eller både och kanske? Jag spånar men jag vet inte har inte bestämt mig efter som jag redan har två liggande och väntar på att bli klara men ändå så skulle en häst berättelse uppskattas och bli härlig att läsa för unga läsare. I och för sig kommer att dom andra också bli uppskattade. Men ändå det skulle vara kul ska spåna lite på en ide på hur karaktärerna skulle vara och hur hästarna ska se ut och vilket stall hon eller han ska ha. Ett stort stall ett litet stall? Vad ska den ha för häst? Inget varmblod tror jag den ska ha en blandning sen föl som jag har med Blomma och Lilja en vän som alla ser snett på eller som alla beundrar? Jag vet inte jag måste tänka på saken!

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards