teambus

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Sara - 22 september 2012 16:32

Pure me anther whisky please!

 

Ja det är titeln till min short story vi ska skriva på engelskan jag blev så där löjligt lycklig över att få en uppgift och skriva. Har inte haft inspiration på jätte länge nu har väl mest bara skrivit en massa skit inte något på någon av mina projekt men nu fick vi en uppgift på engelskan och skriva en short story. Jag blev helt till mig och sen kom jag på historian och det flöt på. Jag lyssnade på låten whisky lulleby om ni hört den så ja då fick jag iden av den låten i alla fall. Det handlar om en general som kommit hem från kriget han har sett massor och dödat och varit med om alla möjliga saker. Men det handlar mest om hur ledsen han är och han behöver whiskyn för att kunna glömma. Och inte bara det så när han kommer han så har det hänt massa sker hemma frun är inte den han trodde och barnen har flyttat ut och en tvist i slutet. Det var i alla fall kul och skriva historian tyckte jag men den är knappast grammatiskt rätt måste jag säga. Men historian är i alla fall där grammatiken kan vi komma till sen. Men den blev bra jag är jätte fäst vid historian så den blev bra i alla fall. tacka vet jag musik och inspiration!


för er som inte hört denna underbara låt som gav mig en toppen ide :D Historian i låten är lite lik den jag skrev om generalen tycker jag

 




Och jag har börjat läsa och organiera "kämpa för frihet" ett evighets göra men det måste göras för att jag ska kunna komma vidare med historian. Deras resa måste forsätta och läsa igenom är det perfekta sättet.

 
  

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards