teambus

Alla inlägg den 16 november 2013

Av Sara - 16 november 2013 15:08

Ja nu sitter jag här igen. Har äntligen fått tillgång till en dator med tangtentbord och allt så jag inte blir helt tokig. Har bloggat både på mobilen och på surfplattan innan men surfplattan är lite små dryg att skriva på. Lika mobilen.

Ja men vilket konstigt väder vi har då! Helt galet väder tycker jag ena dagen regnar det och är ganska varmt och andra dagen är det minusgrader och skit kallt... Ja konstigt väder som sagt jag hade inte sagt nej till lite minus grader och snö jag. underlaget när det är snö sviktar det ju helt så där jätte bra. Och man kan trava överallt! Ja jag älskar snö som underlag det bästa man kan ha.


Ja det har blivit en hel del ridning nu på sista tiden! Jobbar till sent och sen blir det mörkt på en gång och ställa sig och sela när det är kolsvart är ingen hit kan jag säga. Det är lättare och slänga på en sadel och träns och reflex och rida ut då. Blir ofta samma väg också efter som det finns lysen runt den vägen. Men hon sköter sig jätte bra i alla fall.

Idag så åkte vi till banan och gjorde ett rakbane jobb. Jag red henne fyra intervall vändor i trav. Hon ville bryta till galopp flera gånger men det fick hon inte. Men annars skötte hon sig så himla bra. Hon blev trött i slutet bara mjölksyra i benen skulle jag tro. Men jag vet inte vilken som blev tröttast Blomma eller jag. För jag va helt slut när jag hade ridit svettig och sen träningsvärk kommer jag ha i morgon kan jag lova. Men jag måste också gå till en kiropraktor och fixa till min rygg och sen sitter jag snett när jag rider har jag upptäckt... Eller nej jag sitter inte bara snett jag sitter jävligt snett så något är fel vad det är vet jag inte det är därför jag ska gå till en kiropraktor.... Fast jag är livrädd för dom.


Och Lilja hon skötte sig inte så bra sist jag tömkörde henne. Då var det cirkus Lilja ala deluxe då vad jag inte så jävla stolt över henne. Då var hon då inte min häst kan jag säga. Men så idag tog vi in henne och hon var skit dryg på gången syrran var ju ute då ska man dryga sig lite. Men så när vi kom ut och tömkörde henne gud vad fin hon var! helt fantastiskt duktig tjej var hon idag.


Mina flickor bus dom kan bara dom vill dom <3

                         Lite bilder från när Emma hade sin Engla med sig. Det var så kul! Hon ska ta med henne fler gånger :D 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards