teambus

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Sara - 27 september 2013 07:26

Jaha nu är hösten här kallt på morgonen eller vad är det jag säger det är kallt hela tiden. Jag har slutat på gärdesgården och är just nu på svartnäsgården. Jag är trött typ jämt nu för tiden jobbar åker till stallet sen åker jag hem och fixar lite sen sover jag. Hoppas på att det är järnbrist för jag vill verkligen inte ha det andra problemet jag har inte tid inte lust inte ork för det. Men jag tror det är järnbrist jag är nästan säker på det och hösten gör att man blir lite trött. Eller ja jag sover ju antagligen för mycket också. Eller för lite? Nej för mycket sover jag! 

Men snart ska jag på semester! Jag och Simon och några kompisar åker till Kroatien 


Men Blomma ja den där hästen hon är verkligen ljuset i min vardag. Vi klippte henne i lördags och sist vi klippte henne var hon lite halv tokig. Men denna gång bad jag Lisa hjälpa mig. Tänkte detta kommer inte bli kul! Men hon stod stilla och brydde sig inte så mycket Underbara hästen min gud vad jag älskar henne <3.

Och sen red jag henne efter det och hon skötte sig skit bra red med Ammi då min kusin hon va lite pigg men vilken galopp hon har alltså! Men det är dags för lite dressyr ridning på min knäppis nu.

Och sen körde jag och Lisa med Carro och en som heter Emelie och ja Blomma hon skötte sig skit bra, Hade långa tömmar i början då hade man ingen broms alls. Fast det var pappa som körde sist och köra med pappa tömmar går ann när man kör ensam i jogg men inte när man kör med sällskap då blir hon stark som en oxe. 

Sen i måndags då vilade hon var inte ut alls då. 

Sen red jag med Carro och Emelie igen på tisdag då var hon mrs drygo! Hon va stark som fan och Busan gener kom fram hon små trava hela tiden visste inte alls vad skritt var och det är så Busan gör när man rider henne. Hon försökte hela tiden lägga tungan över bettet och sen försökte hon spraka Kaus en gång men hon träffade aldrig. 

Men hennes galopp var otrolig hel fin i galoppen! Det märks att hon tycker det är roligt att motioneras. Jag tycker det är skit kul och rida och köra henne också.

 Och igår var vi ute på en lätt joggingtur hon skötte sig skit bra vi joggade i en lugn takt. Jag satt och dinglade med fötterna och tänkte detta är väl ändå livet. sjöng falskt gjorde jag också. 


"I need a holiday. A very long holiday. And I don't expect I shall return. In fact I mean not to." // Bilbo 


Ja just nu känns det lite så att jag behöver en semester en lång en.

   Blomma nyklippt och fin =) <3   Fina tjejen i sitt nya pannband som hon fått av matte Kattis   Fick hon av matte kattis hon köpte det till Springen men hon kunde inte ha det så får fick Blomma det   Springen   Fina Underbara Lilja <3    Lindy         Nu är hösten här!


Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards