teambus

Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Rubrik saknas

Av Sara - 10 januari 2014 16:27

Igår så åkte jag hem till mamma och pappa efter jobbet och red med Maria och Mio. Hon var pigg och trippade på tårna hela tiden hon hade kunnat gå mycket längre än vad vi gjorde kolsvart ute och man såg ingenting så vi red bara runt fyrkanten. Mio travade på bredvid oss och Blomma trippade på tårna då tyckte jag jätte mycket om henne eller inte. Hon var tok pigg och tyckte att hon skulle trava hela tiden. Mupp hästen min lik mor sin för hon är precis lika dan. Men när man kör är hon ju en dröm men hon tycker det är så kul att få komma ut och bli motionerad nu vår lilla Blomma stumpa. Idag får hon vila tänker inte åka ut alls idag.


Lilja ja henne har jag kanppt hunnit med nu när jag jobbat det blir ju som sagt kolsvart. Men jag har tränat täcke i boxen med henne. Hon tycker inte om att man tar av och på täcke i boxen hon vänjer sig mer och mer men hon gillar det inte jätte mycket. sätter på henne repgrimman och sen håller jag på med täcket så mycket som möjligt. Det går framåt men hon gillar det inte så mycket. Men i början var hon ju livrädd det är hon inte nu. Och i morgon ska vi ut och gå med henne så hon kan väja sig med lite trafik tror det kommer gå bra!


Jaha och sen allt jag skrivit och ändrat på över 17 kapitel så har försvunnit jippi så jag lär göra om allt. Gud vad lycklig man blir över det kan man ju säga..... or not men men tur som FAN att jag har det på papper! Bra blir det men fy fan var irriterad jag blev! Tjoho vad kul och sitta och ändra igen...... Men men jag lär i alla fall göra det för att det ska bli bra..... Men fan alltså!!!

  lite kläder som inspirerar mig!


"Giftemål är när man får behålla sin tjej och inte behöver lämna tillbaka henne till sina föräldrar" // Erik 6 år

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards