teambus

Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Vinter träningen!

Av Sara - 12 januari 2014 19:39

Idag så tog jag en körtur på en het Busblomma hon är ju i och för sig alltid het just nu. Pigg och glad och vill verkligen göra rätt. Jag klädde på mig ordentligt med tre par byxor och tre par tröjor tre par strumpor och min underbara overall som jag köpt på jula. Jag fryser inte ett dugg, fick jätte bra handskar av mamma i present så jag inte ens fryser om händerna när jag är ute och kör. Det enda som är nu är att hitta en riktigt bra ansiktsmask så jag inte fryser om ansiktet. Fleece funkar inte då blir man blöt när man andas och då blir man ännu kallare än utan så jag ska hitta något som man inte fryser om ansiktet. Annars fryser jag inte alls blev lite kall om fingertopparna bara man det var inte så farligt! 

Gjorde i ordning Blomma på gången för där är det varmare sen gick vi till logen och satte på vagnen kommer göra så framöver så jag slipper frysa när jag selar på. Hon stod stilla när jag satte på vagnen.

Hon var super pigg som vanligt när vi skrittade igång. Sen när vi travade så ville hon inte hålla den takten jag ville. Hon låg på bettet och sprang på. Som vanligt så glömde jag att klocka när hon gick som bäst. Men jag ska ta och ta med klockan i morgon och sen ska jag också komma ihåg bootsen och då ska hon också få både knäskydd och gancher på sig för hon trampar sig rätt mycket lilla damen. Är väldigt nöjd med min tjej idag. Ska be någon fota mig och mina tjejer någon dag ha snygga kläder och sminka mig och allt tänkte jag. fina vinterbilder tänkte jag.


Sen tränade jag med lilja också. Hon var mest tjurig och ville inte alls idag. Hon lyssnade i alla fall på back men hon ville inte alls idag. Hon var mest irriterad på mig faktiskt. Vi tärnade att hon skulle hålla sig till sitt eget "space". Såg ett youtube klipp om det så jag har börjat träna det med henne. Tänkte träna lastträning också. Det är från det. Tycker det är jätte bra träning hon ska inte gå på mig och vi tränar massor från just den filmen! Det går framåt men hon har sina dagar när hon inte vill! hon är lite så ibland vill hon inte.


Som ni ser så tränar jag det där med spö och allt! läst lite böcker om trail också. Tränade ju lite trail med Ferdinand men uppsuttet har läst massor om det för hand så det tränar jag lite med Lilja. Ska fixa bommar och lite sånt för att träna det med henne. hon brukar vara samarbetsvillig men sen kommer det vissa dagar som hon inte vill alls. Man vad ska man förvänta sig hon är trots allt unghäst det kan inte gå bra jämt. Men oftast så vill hon visa att hon kan och lyssnar en liten stund. Idag var hon så att hon inte alls ville lyssna efter ett tag. Backa ville hon absolut inte göra men sen insåg hon att jag gav mig inte. Vi gav oss när hon lyssnade och gjorde det jag begärde av henne. Ofta brukar hon göra mer än det och vara väldigt lyhörd. Det går upp och ner så där men det gör inget.


Ja och snart ska man tvätta. Det är så kul eller inte jag sitter just nu och tittar på sagan om de två tornen har inte så mycket annat att göra just nu. Skulle kunna läsa bok men nä inte nu. Jag måste ducha också eller så gör jag det innan jobbet i morgon. Jag tror faktiskt att jag tänker göra det.


Imorgon blir det först jobb sen så åka ut till stallet mocka bajs och köra häst. Och fortsätta med Lilja.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards