teambus

Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Så trött.

Av Sara - 28 januari 2014 20:38

Ja vilken dag jobbade och vi var kort på folk på jobbet och man känner sig väldigt otillräcklig när men inte få ut någon vikarie. så jag har kännt mig stressad som fan idag kan jag säga. Trött och stressad spänd som en stålfjäder för man känner sig så förbannat otillräcklig när man inte kan hjälpa. Men men vad kan man göra klona sig?


Och inte nog med det så skulle så klart pappa bli magsjuk hoppas inte jag får det också KAN INTE bli sjuk nu! Och sen dessutom toppar vi det så krånglade hästarna när dom skulle komma in. Mockade först och fixade allt sen skulle jag släppa in dom tänkte åh vad skönt att få komma hem och slappna av och ta den lungt. Mockningen och allt går ju relativt fort för dom skiter på samma ställe så det gick fort. Allt gå på automatik man vet precis var man ska göra. Börjar med att mocka sen packar jag hö till kvällen och lägger i boxarna sen bär jag vatten och sen så packar jag morron och lunch hö. Och med musik går allt mycket mycket fortare kan jag lova! Sen när jag skulle ta in dom ville dom först inte gå in. Annars brukar dom typ kuta in i sina boxar (vi tar in dom lösa). Men inte idag heller nej så klart dom där nordisarna skulle stanna och äta spillt hö. Och sen skulle dom vända och Mio han stod där ute och kollade på dom precis som att nej va fan är ni helt dumma i huvudet båda två? Sen gick i alla fall Blomma in fick leda in henne då stod Lilja vid mjölkrummet/sadel/selkammaren och glodde som en tok och försökte komma in där. Ja vi har ju morötter där och det vet hon ^^. Där stod hon medans jag tog av Blomma täcke sen så gick hon in så jag fick fixa henne. Men idag så tackar jag Mio för att han är gammal och klok (ja idag då) Han gick in i sin box och stod stilla där tills jag hann gå till han. Men precis när jag skulle ta ut han och fixa han för att jag och Maria skulle ut så kom Maria. Så idag så var Mio gammal och klok och funderade vad det var för fel på dom där nordisarna va fan dom höll på med.


Men själva turen var toppen. Hon var pigg och glad det märks att jag inte kört henne på typ en vecka efter som hon haft dåliga skor. Hon travade på som vanligt och låg på som fan och ville trava hela tiden. Vi ökade takten också en stund men hon började galoppera för att hon blev sur på Mio. Men det sa hennes matte nej om. Nästa gång vi kör så ska jag ha gamacher och knäkappor på henne så vi kan öka takten också. Hon slår på sig lite grann också. Men jag är väldigt nöjd med henne vi red inte så länge efter som jag kom hem sent och Maria också. Vi körde och red bara runt fyrkanten men nöjd är jag med henne i alla fall min fina tjej. 


"Whatever life gives you,

Even if it hurts you,

just be strong and act like 

the way you

alweys do

because strong walls 

shake but never collapse."// okänd

 


Känner mig lite så just nu. Men jag vet ju att allt kommer lösa sig men just nu så känner jag mig lite ur balans och som att något eller någon kommer och knuffar på mig så kommer allt bara falla. Så jag försöker verkligen vara stark men ibland orkar man inte. Tack och lov finns min familj och vänner här så jag vet att jag behöver inte göra allt själv.

  idag får Mio stå för bilden! Han gjorde verkligen min dag när jag skulle släppa in hästarna! Så jag inte bröt ihop av trötthet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards