teambus

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Sån träningsvärk!

Av Sara - 22 april 2014 09:54

Gud vad slut jag är efter ett träningspass med Blomma på banan.


Jag red Lilja för någon dag sen ut i skogen själva och travade lite på bakvägen. Hon skötte sig super bra men jag ska prova och dra på henne barfota skorna efter som hon är känslig i fötterna och jag tänker inte sko henne för sen i höst efter som hon ändå ska få semester om en månad. Så då känns det onödigt att sko henne! Men jag ska sko henne i höst så ska hon sättas igång i Augusti September igen hon behöver få lite semester. Men sen är ju hanteringen viktig men hon måste få semester så är det bara.


Blomma då jag har ju ridit henne på ett hackamore ett tag för att hon fått sår i munnen efter att hon haft för litet bett. Men nu är det läkt och phelam bettet åkte på för broms på lilla damen finns inte riktigt där. Red henne i veckan skulle bara skritta och trava lite. Haha jo visst men lilla damen hade lite andra planer från det vi gick av gården till det vi kom hem så travade hon. hon har så grymt mycket enegi nu. 

Sen red jag henne dagen efter också med Emma och Vilja och hon var precis lika då jag kunde inget annat än skratta åt henne. Min lilla knäppa häst.

Igår så åkte vi till banan med henne och red på rakbanan med Kattis och Springen. Blomma hon ville inte gå in i transporten hon stod på bakbenen och bara krånglade när vi skulle åka. Men Emma hjälpte mig att få in apan sen när hon stod där så stod hon stilla som vanligt i transporten.

När vi kom dit så sadlade vi och red mot rakbanan och Blomma hon visste precis vad hon skulle få göra. Men det märks att jag ridit henne mycket i galopp efter som det blev mycket galopp och sen hade jag satt kedjan för hårt så att jag hade inte mycket till broms. 

Men sen fixade vi till det och då hade jag lite broms i alla fall, Men när kedjan blev fixad då fick vi ett varv i en riktigt bra trav! Men jag ska sluta galoppera henne så mycket hemma men åh andra sidan så tycker jag att galopp träning är bra och stärker henne. Men jag ska träna mer trav när jag rider henne. När vi kör får hon absolut inte galoppera! 

         

“It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.” 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards