teambus

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Sara - 10 maj 2014 20:54

Ja det kan jag säga om Blomma hon är ett äkta krutpaket. Det är hela tiden fullt ös medvetslös på henne hon är alltid super het och ligger på. Hon vill helst trava hela tiden oavsett om jag säger nej. Och nu är hon brunstig dessutom då är hon billig kan jag lova! Igår så vart hon sur på pappa och sparkade henne på knät charmiga häst...... Eller inte! Pappa sa till mig att hon var billig igår kan jag lova. Sen håller hon på och gnäggar på Lillen och Mio hela tiden när dom är nära henne och ja är en riktig märr. Igår se red jag henne en vända och vi skrittade och travade lite hon var super pigg ville trava hela tiden men det fick hon inte och då kör hon upp huvudet och försöker ta bettet vilket inte alls går. Då tjurar hon och steppar i sidled. Hon är ett sånt jävla krutpaket nu så jag vet inte. Det är bra på ett sett men dåligt på ett annat. Jag ville ju att hon ska ha energi och gå bra när vi rider och kör för att hon ska prestera bra i lopp. Men sen om hon är för het så kan hon ju köra slut på sig själv. Nu galopperar jag inte alls jag har bannlyst galopp på den hästen hon är travsäker men jag har tyvärr tränat för mycket galopp på henne så det gör att hon rullar över i galopp när hon tycker det passar henne. Jag stretchar ju henne varje gång jag ridit nu för tiden. Och igår när jag skulle göra det var hon då fan billig! Den jäveln måtta en spark mot mig. Hon träffade aldrig men jag sparka tillbaka då blev hon sur och sparka hon med och då gjorde vi en liten dans fan alltså brunstiga märrar. Och nej hon har inte ont någon stans det är jag sten säker på! För så pigg och fräch som hon är och som hon är nu nej hon är en brunstig märr som surar när man tar henne på bakbenen när det inte passar henne. Så enkelt är det!


Och idag så lattränade vi Lilja och gud vad duktig hon var <3 Gick rakt in och backade ut och sen testade vi och sätta för bommen och hon gjorde inte mycket väsen av sig min duktiga lilla tjej. Vi lastade in henne och lastade ur henne flera gånger. Och sen red jag henne en vända på bakvägen vi skrittade och travade och galopperade en vända. Gud vad duktig hon är. Vatten pölar är lite läskiga men om jag ber henne gå så går hon. Min duktiga lilla tjej hon kan hon. 


"one day your life will flash before your eyes.

Make sure it`s worth watching." // okänd

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards