teambus

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Sara - 16 maj 2014 08:25

Jaha nu har man ramlat av damerna bus första gången då. Först så red jag och Lisa en tur på Blomma och Mio hon skötte sig skit bra rullade över i galopp några gånger bara men annars skötte hon sig super. Jag är jätte nöjd med min lilla flicka. Men när jag kom hem så stod vi stilla på gården och skulle sitta av så nosade Blomma på mig och fastande med nosen i stigbygeln och sen snurrade hon runt runt tills sadeln snurrade och hon kom loss. Precis när jag skulle sitta av så gled jag av och ramlade i leran haha jag blev blöt men tyvärr så slog jag i nacken med hjälmen först. Men den avramligen vad ganska komisk. Jag låg där i leran och skrattade som fan.


Sen igår så red jag Lilja med Lisa mio och Carolina och Kaus min lilla tjej skötte sig så himla bra. Hon skötte sig så himla bra. Vi mötte bilar och lastbilar och motorcyklar och hon brydde sig inte. När både Mio och Kaus blev rädda för saker så tittade hon och funderade om hon skulle bli rädd flyttade sig lite och tittade. Men hon blev aldrig rädd eller kastade sig eller ens tog ett extra trav steg. Hon var super duktig och skrittade på min fina tjej. Men när vi kom till byn och var på väg hem kom det en transport och den var tom och det gick bra tills den åkte i en grop. Då fick hon panik och stegrade och hon var super nära diket och när hon stegrade så gled hon ner lite sen stegrade hon igen och gled ner i diket och då hade jag redan åkt på sidan. Så jag hade inte en chans att sitta kvar så jag ramlade av och med huvudet och ryggen först och tappade andan. Lilja hon sprang en liten bit sen stannade hon så Carolina fick tag på henne. Jag fick lov att sätta mig i diket några minuter bara för att hämta andan efter som jag tappade andan fan vad jag hatar det. Sen gick jag upp och satt upp på Lilja och red hem sen. Men förutom att jag ramlade av och gjorde illa ryggen och hjälmen är trasig så jag måste köpa en ny så gick det ju bra. Min hjälm VÄGRAR jag att använda nu när jag landade med huvudet först. så ny hjälm är ju ett måste har hittat en på hööks jag vill ha. Så den ska jag köpa men jag får använda en gammal hjälm tills jag kan köpa en ny.

  En sån här ska jag köpa älskar hur den sitter på huvudet jätte bekväm och stort plus med plast och lika en justerings ratt där bak! Och jag vill ha en brun hjälm också! Så snygg alltså.


"Have you ever looked fear in the face an said "I`ll just don`t care." // Pink Glitter in the air

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards