teambus

Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Sara - 13 maj 2014 08:16

Vi var till banan med Blomma i söndags och jag red ett jobb med henne på rundbanan. det började inte jätte bra kan man ju säga efter som hon fått för sig att hon absolut INTE ska in i transporten hon ska helst stå på bakbenen. Men efter många om och men så fick vi in henne i transporten. Hon var inte ett dugg rädd bara envis för hon är en envis kärring den där hästen ibland. Men när vi kom till banan så var hon jätte fin i alla fall. Jag hade käk och crusedo bett på henne. Hon var som en helt annan häst jag hade både gas och broms men hon kändes lite väl loj till en början tyckte jag. Det var jag och Blomma som var på banan och Maria och Mio och sen Malin och Hicko och Angelica och Jouan. Blomma kändes som sagt lite loj till en början med hon var så himla lugn och skrittade och inte dansade. Men när vi började trava så gick det mycket bättre. Vi började med att värma upp på inne banan i en ganska lugn takt sen två bakvarv och då gav hon järnet och ville springa som en tok. Och hon drog mot öppningen så klart men det fick hon inte. Sen när vi vände upp mot rätvarv gick det jätte bra visst att det blev några galopper men hon kändes super fin. Jag vill ju inte att hon galopperar men hon kändes så himla fin! Mycket var att Mio galopperade bredvid men ändå känslan var så himla fin hon gick kanske inte i sin bästa fart men ändå hon kändes super fräch och fin. Och det där med käk och crusedo bett var verkligen en toppen ide. Men jag ska låta henne vila dagen före ett banjobb tror det var därför hon var lite loj kan jag tänka mig. Så hon ska vila dagen före och skritta dagen efter. 

 


Sen åkte jag med Kattis till ridhuset med Springen och hjälpte henne så hon fick hoppa bana med Springen duktiga var dom. Ska med på en pay and jump med dom den 29 maj det ska bli roligt.

Sen har jag bokat halkbanan också den 28 maj ska jag göra halkan det ska bli spännande och så fort jag gjort den så ska jag boka både teori och uppkörning. Jag ska träna på lite saker när det kommer till körningen så jag vet det helt säkert men teorin ja den behöver jag mer än träna på. Men det är en bra bit på vägen att få mitt körkort i sommar SKA jag ha det.


Och i går så red jag Lilja på bakvägen hon var verkligen super fin. Vi både travade och galopperade. Först så skrittade och travade förbi en dödligt farlig stilla stående bil. men hon gick förbi den sen galopperade vi upp för backen och travade en bit och sen skrittade. Sen tränade vi på att hon skulle flytta sig för skänkeln vilket gick strålande. Sen när vi vände så gjorde vi lite serpentiner på vägen och sen började jag jobba henne med att flytta henne för bara sätet. Jag släppte henne på långa tyglar och sen tränade vi på att flytta för sätet. Jag överdrev väldigt mycket så hon verkligen förstod mina hjälper. Och hon fatta på en gång vad hon skulle göra hon tog halt och flyttade sig jätte fint för sätet och tog halt och framåt med sätet. Hon var super duktig men man måste ju överdriva allt men gör nu i början sen kan man börja med små hjälper. Men jag är verkligen stolt över min lilla tjej.

  Min lilla tjej fick bli extra fin också. <3

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards