teambus

Alla inlägg den 31 maj 2014

Av Sara - 31 maj 2014 20:37

Det går undan nu kan jag lova. Eller ja på jobb fronten står det stilla men ändå sån händer det mycket just nu. Jag har gjort halkan det var skit kul fan alltså skulle kunna göra om den bara för att det var så kul. Och sen har jag bokat uppkörning och teori men jag tänker inte säga när för om alla vet så kommer jag bara bli extra nervös! Men jag ska klara det om det så är det sista jag gör! Och sen när det väl är över så slipper jag dom där förbannade böckerna och jag är FRI SOM EN FÅGEL FRI SOM EN FÅGEL! haha ja jag kan ta mig ut till stallet utan att behöva be om stjus jag kan åka och hälsa på folk utan att behöva be om stjus. Och ja jag erkänner jobb kommer bli lättare att få. Och jag har nu sökt till skolan så jag hoppas på att komma in den är praktiskt lagd så på tisdag ska jag ringa falu kommun och säga att jag jobbat på dagis se om jag kanske till och med kan tenta in kursen. För det är fyra veckors skola och sen resten praktik men jag har ju jobbat nu i tre år som vikarie så det borde ju räknas tycker jag. Så ja just nu händer det rätt mycket och jag hoppas jag kan få ordning på allt och kan komma in på skolan annars kommer jag bli galen. Men det tror jag att jag gör. Har tänkt att hälsa på upp på skräddarbacken där jag jobbade också sist för jag saknar personalen och att en av mina arbetskompisar kan vara en referens till mig hoppas jag. Jag tror jag gjorde ett bar jobba där i alla fall det kändes som det och jag trivdes väldigt bra där i alla fall. Men sen är ju jag en sån som tvivlar väldigt mycket på mig själv också och min arbetsförmåga och tycker att jag är väldigt negativ jämt vilket jag är privat. Men på jobbat är jag jobb Sara och då är jag ganska annorlunda. 

Sen har jag ju varit på elitloppet kan lova er att det var välbehövligt och riktigt roligt och härligt att komma bort. Och sen är det bara och lyfta på hatten till Björn Goop och Timoko som vann elitloppet det var verkligen skit bra. En helg med fina hästar fart och bra mat och en härlig soliga dagar och solvalla levererade verkligen.

Och jag som älskar nordisar kunde ju inte slut beundra alla dom fina nordisarna som tävlade i elitkampen som tigs hem av Neslands Loke.

   Timoko vinnaren av elitloppet  Nelslands Loke vinnaren av Elitkampen.


Och mina damer bus dom kan dom. Jag har kört intevaller med Blomma i veckan och provat ett annat bett än crusedo bettet och vilken skillnad det är. Rider nu för tiden på ett tredelat och hanovernak nosgrimma är min bästa vän till båda damerna bus dom går skit bra på det. I måndags så tog jag en långtur med henne och travade mycket med henne. Visst att hon rullade över i galopp typ två gånger men hon höll sig så jävla fint och travade på skit fint. Sen körde jag intevaller med henne shit vad hon tog i för kung och foster land kan jag lova hon sprang fort synd att vi inte har en fungerande klocka så jag kan klocka henne för fort gick det kan jag lova! Nu vill jag till banan med henne så jag kan se hur fort hon kan springa. Har ju lagt in en intevall träning i veckan med henne på rakan uppe i byn satan vad fin hon är. Kan lova att det kommer bli en fin hästsommar med henne i sommar! 


Och sen red jag Lilja på bakvägen också. Hon kan då min lilla tjej tränade att hon skulle ställa sig vilket hon gjorde så fort hon ställer sig och jobbar under sig så släpper jag och låter henne gå. För jag vill inte jobba henne för mycket men man ska ju ha hela hästen med sig inte bara halva bak kärran måste med också. Vi tränade på att hon skulle trava på friskt och piggt och gå FRAM inte segt bakåt och titta på allt annat vilket hon gjorde jätte fint. Vi tränade på att flytta för skänkeln inte skänkelviktingar utan bara flytta för skänkeln det gjorde hon super fint. Och sen tränade vi på att flytta för sätet skit fin var hon. För halt med bara sätet och massa sånt. Hon var verkligen super fin hon var så trätt efter att hon stod och gäspade.

Ska snart ställa av henne en månad eller två så hon får vila från ridningen och leka med Trixa och grejer hon behöver få vila från ridningen trots att sommaren är bäst att ha häst på så måste jag tänka på Lilja också.


Sitter och skriver igen ändrar det går bra än så länge det är ju bara så tråkigt sitter och ändrar på kämpa för frihet kan inte ha den där titeln jag måste hitta på någon annan titel sen tror jag. Och sen har berättelsen om Alice tagit form den blir lite annorlunda än jag trodde den skulle bli faktiskt jag trodde inte den skulle bli så som den blir. Det är en kamp varje dag för Alice jag kan skriva sen vad den handlar om. Jag kan inte ens sätta mig in i den situationen hon är i eller jo efter som jag skriver om henne så kanske jag kan det. Just nu skriver jag i tredje person form när det kommer till Alice precis som jag skriver kämpa för frihet i. Den enda berättelsen som inte är om mig jag skriver i jag form är faktiskt Izabelle. Men jag tror jag ska göra om Alice historian till jag form det känns lite bättre tror jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Men kämpa för frihet kommer förbi i tredje person det är så många personer med och sen olika ställen och massa sånt där så det skulle bara bli förvirrande i jag form kan jag lova. Men det blir bra i slutändan jag har sagt till mig själv att jag INTE skulle börja på något nytt projekt men nej då jag började på ett nytt i alla fall.... haha bra jobbat där Sara men jag har i alla fall alla igång men det är ju just det att göra klart dem. Jag har hela Kämpa för frihet klar i mitt huvud jag vet hur den börjar jag vet mitten och jag vet hur det ska sluta varför skriver jag inte bara klart det? Ja just jag jag vill inte släppa karaktärerna ännu jag är inte redo för det! Och dessutom så vill jag inte döda någon men jag måste jag vet att jag måste för att berättelsen ska må bra.

   Inspiration till ALice historian. Hon har en pojkvän som heter Albin. Men det är mer av Alice än hon visar kan jag lova! Det har hänt en hel del saker i henne liv som hon tycker är jobbigt och hemskt! Kan skriva en presentation sen.  Och inspiration till kämpa för frihet mycket kärlek och mycket har och en jävligt klychig kärlekshistoria och en som är tragisk och en som är tvistat. Så ja det är en salig blandning.


"Man måste anpassa berättelsen för att den ska må bra."





Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards