teambus

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Sara - 19 februari 2013 23:59

Ja nu ska jag på min första western träning clinic med Ferdinand nästa helg. Jag är jätte spänd och vill verkligen detta och jag tror jag kommer fastna för detta. Jag tror att jag kommer tycka det är skit kul. Så ja jag kommer dissa dressyren helt faktiskt! Dels för att dressyr är rätt tråkigt och dessutom så jobbar hästen på samma sätt inom western som dressyren! (och här kommer jag få så jäääääävla mycket skit av alla dressyr snobbar). Och ja sen har vi alla dressyr snobbar som säger du kan inte göra det där och du kan inte göra det där hit och dit. Det där bettet kan du inte rida på och ja allt det där. Jag tycker sånt är skit drygt och höra på alla tror att dom är bättre än alla andra. Alla gör fel utom du för du är ju så mycket bättre än dom! Eller ja inte bara inom dressyr världen inom hästvälden ridvärlden så kritserar alla varann och ingen gör rätt mer än du. Tänk vad enkelt det skulle vara om alla skötte sitt och sket fullständigt i vilket bett en red på eller vilken sport en håller på med.

Så mycket skit jag fått för att jag håller på med trav är extremt dåligt fast människor som sagt det till mig inte vet ett dugg om travet. Och dom flesta som sagt åt mig att jag är dum i huvudet för att jag håller på med trav har köpt sig avdankade travare och sagt att trav är dåligt.

Men suprise suprise du skaffade dig en AVDANKAD travare som INTE tycker om travet shithead! Jag har en häst som inte gillar att bli riden och en avdankad en! Den ena älskar att bli körd hon kommer bli skiiiit bra travare. Och Herre Ferdeinand var bra men skador gjorde att han inte kunde springa fort mera!

Det jag menar är att varför måste alla shitherads inom hästsporten lägga sig i allt och alla? Whats the fucking point?!

Av Sara - 19 februari 2013 18:19

Idag får båda mina pållar en välförtjänt vilodag! Red igår och Jonte körde Blomma. Jag red i western sadeln ahr börjat älska den sadeln nu faktiskt! den var skit hård i början och jag var inte alls van. Men nu gillar jag den skön och rida i dock är den SKIT tung och bära och sadla :P Den väger för fan 16 kilo den är tung som fan och lyfta upp kan jag lova man dör nästan i armarna. Ibörjan var jag helt slut men nu är jag van!


När vi tog oss en tur i går så gick båda hästarna super bra! Ferdianand gick så himla bra! Och Blomma med. Ferdinand låg på lite väl mycket men sen slappnade han av och gick super bra! Båda mina fina nordisar gick super <3

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards