teambus

Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

<3

Av Sara - 21 maj 2014 21:39

Igår så körde jag Blomma på en långtur i jogging hon var otroligt fin men jag ska börja köra henne på det vanliga körbettet igen för jag tror hon inte gillar crusedo bettet. Jag har varit lite borta i mina egna tankar nu de senaste dagarna. Fick veta något otroligt tragiskt som hände i måndags mina tankar går till dennes familj och vänner så otroligt tragiskt så det är inte klokt åt det. Jag vet inte riktigt var mina tankar varit men dom har då varit borta. Men i alla fall så körde jag blomma en lång vända i jogging hon kändes grymt fin och mjuk. Hon är ju så fin nu min tjej så det är inte klokt. Lika idag så red jag för första gången nu sen jag åkte av har haft otroligt ont i ryggen men det gick över. Jag tog det tredelade bettet och en hannoveransk nosgrimma och dressyr sadeln. Jag red mest på långa tyglar och ställde krav på att hon skulle ställa sig och gå i form jag gör det endast i skritt just nu bara för att hon blir så otroligt het i traven. Men otroligt fin var hon i alla fall. Vi skrittade en vända i hovgårds skogen jag lät henne gå på långa tyglar hela vägen jag bara njöt av värmen och sen började jag klura på en nya story som jag inte bestämt om jag ska skriva på ännu eller inte. Jag vet inte jag är jävligt sugen men jag vet inte om jag känner mig själv kommer berättelsen om Alice komma i alla fall. Alice kamp om att bli tre stjärnig fälttävlans ryttare.... Oh crap shes alredy there........ Men det känns skönt att få idéer fick lite nya idéer till kämpa för frihet också.

  Solglajorna åkte på när jag red ut på Blomma idag också =)


När jag ridit Blomma så när jag väntade på Maria att hon skulle sluta jobba så mockade jag åt henne med brist på annat. Med musik i öronen så räser mockar jag ^^. Man ska alltid ha musik i öronen när man mockar annars går allt as segt. Jag fixade maten till mina pållar och henne. 

Sen red vi ut på Mio och Lilja. och VILKEN häst jag hade! GRYMT fin idag ställde jag lite mer krav på henne.I Början när jag ställde henne så kämpade hon emot men sen när hon slutade kämpa så gick hon så jävla fint. Men jag släppte henne så fort hon jobbade ordentligt så släppte jag henne och lät henne gå på längre tyglar. Sen jobbade jag henne en stund igen och hon kämpade mindre emot och jobbade jätte fint. Ett tag gick hon som en banan och ville inte alls men sen så skötte hon sig utmärkt. Och vi travade och galopperade också hon tyckte det var super kul ville tävla mot mio och gå i han rumpa. Lite tittiga saker fanns det att titta på men hon brukar ju inte bli rädd mer titta och fundera på om hon ska bli rädd. Sen så begärde jag lite i traven också att hon skulle inte kämpa mot mig och söka sig neråt så fort hon gjorde det så släppte jag och berömde massor. Jag är så stolt över mina tjejer idag. Åh vad jag vill tärna för tränare sen.

När vi kom hem med Lilja och Mio så mätte jag Lilja hon är just nu 147 cm över manken fast hon kommer nog växa och bli åtminstone 150 cm i alla fall. Blomma är 152 cm över manken hon kanske kommer växa några cm men det tror jag nog inte. Men hennes höjd har ju ingen betydelse när hon ska gå på travet! 


och jag kan ju känna mig stolt och duktig nu när jag äntligen tagit fingrarna ut arselt och gått till studie vägledningscentrum. Men vilket helvete jag hade att hitta det först dom har nämligen flyttat från stan till högskoleområdet här i Borlänge. Och man tycker ju efter 25 år man bott här mer eller mindre så borde man ju fan hitta. Men nej då jag gick vilse TVÅ gånger och fattade mig inte på GPSEN. Men jag hittade tillslut. Och jag pratade med en kvinna där och jag ska plugga upp engelska 6 och i Falun har dom startat upp en barnskötar utbidning som jag vill gå dom ska nog starta upp en här i Borlänge också. Jag ska först gå barnskötar utbildnigen sen gå förskolelärare. För om jag går barnskötar utbildnigen först så kommer jag få ett riktigt slutbetyg. Så det känns skönt att få lite ordning på allt.

  Klapp på axeln fan vad duktig du är! Ska be mamma kopiera upp mitt betyg bara.


“Be yourself; everyone else is already taken.” // Oscar Wild 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards