teambus

Alla inlägg under maj 2014

Av Sara - 8 maj 2014 13:39

Ja nu går det undan här! Jag hinner fan knappt med här. Nu måste jag fundera vad har hänt? Hästarna har blivit vaccinerade alla i hela stallet vi har hämtat en ny häst till Maria och Vilja har åkt till stuteri för att bli mamma. Det är så tomt utan henne kan jag lova. Och Sture har blivit ryckt och ser ut som en hund igen och inget troll helt otroligt att det fanns en hund under all den där pälsen. Lilja rider jag mer och mer nu efter som jag och Maria har två hästar var nu så har hon inte tid att rida henne. Jag har köpt en sadel till henne en dressyr sadel en claridge horse från hööks begagnad för tusen spänn. Jag och Maria delade på att köpa den så jag betalade 800 för den och Maria 200 och den passade utmärkt på henne. Och den är UR skön att rida i. 


Ja när veterinären var här så hade ju Blommat krånglat jätte mycket med bettet jag funderade vad det kunde var för fel. Och sen slog det Kattis att ja men tänderna för fan Sara hon har nog problem med dom. Och när hon sa det så tänkte jag jo men klart hon hade ont i tänderna. Och mycket riktigt hon hade vassa piggar som störde henne men efter raspning så är hon som en helt annan häst. Jag har en broms och inte bara en gas! Ingen av damerna gjorde så stort väsen av sig när dom fick spruta. 


Och sen har vi varit och hämtat en stor häst till Maria en super fin fullblods valack en fux som heter Small talk. Han är väl inte riktigt en i gruppen ännu eller ja lite men det kommer sen.


Och sen är nordis maffian inget mera för Vilja åkte nyss hon åkte i lördags upp till Östersund eller ovanför Östersund och ska bli betäckt med Lundfrigg en as fin hingst. Vilja lämnar ju så fina föl. Vi saknar damen där hemma i nisstäkt vill jag lova hon är ju så härlig tjej. Men hennes dotter kommer till oss på sommarbete Trixa kommer att stå hos oss ett tag på sommarbete så nordis maffia kommer att bli igen.


Lilja hon går bara från klarhet till klarhet hon är så himla duktig är verkligen toppen min lilla tjej. Jag red henne i måndags med Maria och Lillen (Small talk) och vi red en bit upp på berget. Uppe vid bommen stod hela dalarnas hund patrull och hade tränat spårning med sina hundar. Stilla stående bilar med hundar som skällde var inte okej sa Lilja hon gillar absolut inte stilla stående bilar dom tycker hon är läskiga. Men när jag bad henne att gå förbi så gjorde hon det. 


Och igår var det en helvetes dag för mig fi fan vad arg jag var. Skulle på introduktion i hålan Gagnef åkte dit skulle vara där till åtta åkte bussen som gick halv sju kom dit och så säger dom att skiten var INSTÄLLT!!! åh fy fan vad sur jag blev jag tänkte ni skämtar va. Men nej jag fick glatt åka hem igen eller ja syrran som bor i djurmo var snäll och hämtade mig så jag hängde med henne en stund sen åkte jag med henne till borlänge. Nej fi Fan vad sur jag avr det förstörde hela min dag kan jag lova och inte nog med det så var det snor kallt och snö blandat regn. Yeey me liksom var inte så imponerad då kan jag ju säga. Men när jag kom hem så satte jag mig framför tvspelet och spelade klart dragon age origins och va lite lycklig i själen och sen spelade jag också klart Mass effeckt 2 så nu spelar jag trean älskar att spela tv spel det är as kul. Ja jag vet min pojkvän smittar av sig kan jag lova!


Har också varit på hopptävling och tittat på när min duktiga systerdotter tävlat sin första storhäst tävling på nya hästen. Första klassen så kom hon på delad första plats med sex andra och sen ett pet i andra klasen


"Forget all the reason why it won`t work.....

And belive the one reason why it WILL!" //okänd

 

     Så här stilig har inte Sture varit på länge :D   Springen stod hos oss över natten när vetrinären va här      Nya kompisen i hagen Small Talk (Lillen)  Så gullig med barn <3         Lollo och hennes nya häst Fengol  Duktiga var dom :D   Min fina systerdotter och nya hästen <3

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards