teambus

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Sara - 11 november 2012 17:20

Idag fick min prins en välförtjäntr vilo dag efter passet som jag red igår behövde han vila upp sina muskler.


Så idag blev det en körtur med mitt fina hjärta. Vi har inte gått kant i kant med varann på ett tag nu vi har väl mest varit osams men dag var hon inte lika otålig och retade gallfeber på mig. Hon var jätte duktig faktiskt! Helt otrolig måste jag säga. Men jag körde utan tugnband i dag jag orkade inte med den fighten idag så då struntade jag i tungbandet! Hon var jätte pigg och framåt men kämpade inte emot bettet som hon brukar göra utan lyssnade jätte fint. MEN hon blev lite stark då och då och ville springa fortare men glöm det sa jag åt lilla damen.

Hon känns fräch nu mitt hjärta hon känns drik och fin hoppas hon håller sig frik nu så hon kan komma till banan och gå det där kvalloppet och starta snart. För nu har vi haft otur med henne men men det är livet som hästägare! Men nu känns hon super i alla fall ska köra henne på onsdag igen. Sen ska jag köra varannan dag metoden.

  Jag älskar dig mitt hjärta <3 trots att du är envis som en gris!

Av Sara - 11 november 2012 00:10

Igår så tömkörde jag min man en vända inte så länge efter som det var beckmörkt men han fick jätte fint verkligen var super nöjd. Ska börja tömköra han några dagar i veckan nu det är både nyttigt för honom och för mig så jag får se hur han rör sig. Men det är också super kul att tömköra tycker jag.


Idag så red jag ut i skogen jag hade inte riktigt tänkt på mycket vad vi skulle göra men så bestämde jag mig för att jobba med övergångar. Mycket trav till skritt trav till halt skritt till trav halt till trav. Och tempoväxlingar i både skritt och trav. Traven drar han iväg en aning men om man använder sätet och bara pillar lite med handen och visar okej jag sitter här ta det lungt. och då bromsar han in och går lugt han kan bli så extremt stark! Men han är så otroligt samarbetsvillig jag älskar varenda stund att träna honom även dom extremt dåliga ridpassen. När han sått i en dag bara blir han jätte het. han är nästan så het att han kryper ur sitt eget skinn.


Men jag läste en jätte intressant artikel i Equipage som heter "Kondition är grunden till styrka och hållbarhet" Jätte bra och intressant. Det var tips om hur man kunde träna konditions träning två dagar i veckan. Tänkte göra det jag med. Två dagar i veckan men nu kommer det börja med trav och mycket tempoväxling och övergångar för att få han i en stabil trav och lungn i traven. Efter som han har lätt att kuta iväg i traven men han börjar redan bli lugnare.

Och i paddocken tänkte jag jobba också mycket med tempo växlingar och övergångar men också bommar. Både upphöjda bommar och vanliga. Och sen mycket bommar på volt och på kort och långsida. Tror det kommer bli bra för han för då måste han cokså tänka. Men också det här med halvhalt och halter och serpentiner och åttvolter och massa sånna övningar. Ska jobba mycket i skogen för att jag älskar att rida ut i skogen och det älskar Ferinand också. Men i alla fall paddocken en gång i veckan. Se om jag ska göra det i morgon.

    min vackra prins <3


Gud vad jag saknar att ha en systemkamera :( jag ska köpa en sen antagligen i mellan dagarna

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards