teambus

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Sara - 26 november 2012 19:18

ja i morgon blir i alla fall Ferdinand skodd! Ska åka till Norelles och köpa skot till både Blomma och Ferdinand. Blomma ska ha klappskor för hon är expert på att tappa skor erafarnhet från i sommres men klassskorna har hon inte tappat alls förrens för några veckor sen! Så vi har bestämt att nu när det är lerida hagar får hon ha klappskor på sig så hon slipper tappa skorna! Ferdinand ska få vanliga ridskor med broddhål ska sätta bomull o hålen och skruva på brodden för som väödret är nu tänker jag inte plocka på han brodd men OM det skulle bli halt så lär han ha brodd. Kommer inte heller ha snösulor det får bli nästa gång om det blir vinter vill säga. Och dessutom min erfaranhet av snösulopr är att hästarna tappar skorna lättare tycker jag! Men ja det verkar ju inte bli någon vinter direkt så då behöver han inte heller snösulor!

Och sen får vi se om Blomma är lättare och sko och inte lika jävlig att sko som hon va sist! Hoppas det vill inte att hon är så jävlig men om hon är det så löser vi det! Hon är ju sto och ston kan vara...... envisa?
Tack och lov står hon inte på bakbenen när jag kör henne då skulle det inte vara kul!


Men i alla fall på lördag blir det globen med Jelly, Louise och mamma jag är förkyld bättre än i går då hade jag nog släng av feber. Men jag får mer lön än jag trodde kanske kan man köpa ridstövlar? Funderar också på¨om jag ska köpa täcke åt mannen han behöver inget tjockt regntäcke han inte han fryser inte lätt trots att han är klippt han har gått utan täcke mycket i vinter också. Men jag funderar på om jag ska köpa ett tjockare regn åt honom ett med fleece foder för han behöver inte så mycket mer än det. Och täcke inne kan ju jag glömma han har ju slaktat alla jag har. Men vi får se kanske beställer jag ett täcke ändå beror på har inte bestämt mig ännu. Men en sak är klar om vinter forsätter vara så här mild duger detta täcke och han kan gå utan också. För han fryer inte! Och han är till och med klippt båda han och Blomma har gått utan täcke och ingen av dom har frusit. Vill inte ha massa onödiga täcken på dom. Men jag måste klippa båda för att dom ska kunna bli tränade! Och Blomma lär trimmas men då måste vi vara två med tanke på hur hon va sist! Och lika Ferdinand behöver också trimmas han har fått lång päls igen så jags ka nog trimma han nästa helg kanske?

Av Sara - 26 november 2012 13:50

Som ni kanske vet är jag ett stort fantasy fan. Och en av mina favorit filmer är absolut sagan om ringen trilogin favoriten av dom tre filmerna är sagan om de två tornen. Hästarna kommer mer in i den filmen ja jag som är stort häst fan gillar verkligen hästarna i den filmen! Favorit hästarna är självklart Gandalf sadowfaxe och Eomèrs skimmel är ju så extremt snygg så man nästan smäller av. Och sen så klart Aragons Brego han är jätte fin.

Men i alla fall dessa filmer får jag inspiration att skriva från jag måste sett filmerna tusen gånger och blir aldrig trött på dom. Man ska se extended edition för dom ger sååå mycket mer än den vanliga variationen och extra materialet på filmerna är skit bra. Det var under extra materialet på filmarna jag fick uttrycket göra en Tolkien.

För när han tyckte han gjorde något fel så skrev han om hela alltet vilket jag brukar säga ibland när jag skriver att göra en Tolkien.

Så om ni inte sett sagan om ringen trilogin måste ni göra det ni kommer gilla dom utan tvekan!

Kan inte vänta tills bilbo kommer ut! Vi ska se den på bio :D.

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards