teambus

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Bakslag och konflikter!

Av Sara - 22 november 2012 22:14

Ja bakslag och konflikter och dåliga dagar det är något man får räkna med som hästägare.

Jag har haft häst ni i nio år och jag har fått lärt mig det den hårda vägen. Ja jag ahr ögt den mest bitchiga hästen i världen Häxan hon var en av dom bitchigaste och svåraste hästarna jag har hanterat men åh så go när hon väl VILLE! Hon var väldigt speciell ena dagen kunde hon vara helt underbar och gå som jag ville och inte stressa upp sig alls. Och andra dagen var hon världens bitch då ville jag inte ha henne alls då var hon tillsalu för mindre än en krona. Ja det var när hon var frisk vill säga.

Men bakslag är något man får räkna med som hästögare speciellt om du håller på med unghästar eller omskolningar. För gud vet att vi har fått baklsag med både Blomma och Lilja och motgångar och vissa dagar så vill man inte alls ha hästar då vill man bara skita i det.

Och just nu så är Blomma dryg och sela på så otroligt dryg att man knappt orkar med henne men sen när man kör henne är hon totalt underbar hon går som hon ska. Men ja det där med gången och krpngel har hon gjort sen hon va liten.

Ja och Lilja är en handfull hela hon men hon är så envis så det skriker om det! Så ja bakslag får man räkna med!


Och konflikter ja gud vilka konflikter jag kan ha med ALLA hästarna i stallet det är inte så jävla roligt alltid ibland vill jag bara dö och strunta i det. Ja i blöand så tänker jag att nej uch jag vill inte ha en häst ABSOLUT inte tre glöm det! men andra dagar då är det bästa jag vet kan inte tänka mig annat än dessa tre underbara djur.

Så nej att äga häst är inte så jävla roligt jämt ingen dans på rosor det är ett heltids jobb så när jag jobbat en hel dag med barn och egentligen bara vill lägga mig ner och dö som veckan i ------ så då hade jag ingen lust alls att ha häst. Då hade jag bara Blomma och Lilja men ändå det var inte roligt pga att jag VANTRIVDES på det dagiset! Och då var det inte ett dugg kul att hålla på med hästarna!

Men det är ett heltids jobb jag får så klart hjälp av pappa och kattis när hon har tid men det är ju jag som har hand om alla hästarna i alla fall för det mesta.

Pappa mockar i och för sig och ja jag är bortskämd med det där med mockningen jag vet!


Så som hästögare får man räkna med många underbara dagar med hästar som sköter sig och är super duktiga och underbara. Och sen finns det dom dagar när man vill bara sty över allt det där.

      Helt underbara djur men ibland jobbigt!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards