teambus

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Sara - 24 april 2012 21:02

Ja nu är helgen planerad också. På fredag när jag slutat jobber så kommer Hugo och Oliver och sover hos mig för Anna - Lena och Frille skulle åka och kolla när Lollo tävlar. Och pojkarna ville vara med sin moster efter som jag lovat dom att vi skulle åka till leklandet i Falun har lovar Oliver det länge. Tyvärr så kan inte Hampus följa med för han är hos sin pappa så då får vi hitta på något han jag och Simon sen.

På fredag tänkte jag bjuda grabbarna på skräpmat och en film kanske och lite chips och godis! Det är inte varje gång men får stor besök av dom heller!

Och sen kommer Jelly också på fredag och sover över ja om hon är frisk då.

Men i alla fall på lördag ska vi åka till leklandet och leka massor! Ska bli skit kul faktikst.

Sen på söndagen ska kanske jag och mamma åka upp till lager 157 vi får se hur det blir.


Ja en full späckad helg med två av mina favorit killar ska bli underbart <3

Av Sara - 24 april 2012 19:52

Ja det är vad jag ska göra i sommar träna för tränare ska jag faktiskt göra. Men jag tänker inte börja nu och jag vet inte när jag kommer börja träna heller. Men Jag tänker träna varannan eller var tredje vecka för tränare det beror helt på hur det ser ut med träningar på banan och starter och så vidare. För hon är först och främst travhäst så det kommer alltid gå före oavsett om jag älskar att rida så kommer alldit körnigen och träningarna på banan och tävlingarna gå först. Men jag kommer att ridträna henne träna dressyr för det stärker henne. Men jag kommer inte hoppträna kanske hoppa några skutt för att det är kul men känner att det är onödigt att träna hoppning. Jag är faktiskt inte så intresserad av att tävla inom varken hoppnig eller dressyr. Men träna kommer jag göra i dressyr för att få en smidig och starkare häst!

 

En bild fårn i går när vi kom hem från körturen! mitt fina hjärta <3

Av Sara - 24 april 2012 19:03

Det blrev ingen ridning idag i alla fall. Men ja jag kunde väl ha ridit trots att det regnar men i alla fall. Hon fick vila och jag ska väl inte egentligen gnälla på renget men jag ska föröska ta mig ut i mon och rida. Men det beror på för en tjej på jobbet var sjuk så jag kanske måste stänga istället för henne men vi får se.

Fick mitt paket i dag så på fredag ska jag hämta ut min sadel och täcken och lite annat smått och gått :D.

Länktar efter att få rida i den där sadeln för jag hatar den vi rider nu för den är inte skön alls så jag hoppas den ligger bra på henne. För jag vet att den är skön att rida i. Och Sen har jag beställt en teddyr padd och v ringade tröjor och stigläder. Gud va härligt det ska bli älskar v ringade tröjon som är snygga och ha på sig. Ja jag är ett stort fan av v ringade tröjor måste jag säga!


Jobbet är toppen jätte bra arbetskompisar roliga barn och ja jag älskar mitt jobb jag hoppas jag får stanna där över sommaren. Och sen till hösten är det bara och sätta igång och plugga. Ja nästa vecka när ajg ändå har tid så ska jag ta och gå in till stan och fixa personbevis och sen kopigera mitt betyg. Och ja jag ska komma in så är det bara jag tänker inte CSN låta hindra mig fårn min drömm jag ska få som jag vill. Jag tänker ALDRIG ge upp! Inte när jag vet var jag vill nu vet jag var jag vill och nu har jag motivation och jag tänker kämpa tills jag får det jag vill!


 

Av Sara - 24 april 2012 12:14

Läste nyss ett inlägg på DMs blogg och jag tror nån av dom hade varit på studie besök hos ett stort travsatll. När ska alöla inbitna dressyr ryttare eller nej alla inbitna ryttare som tror trav är skit inse att det inte är det?!

Dom var förvånade över stallets stora gård och över att hästarna hade det bra och bla bla bla.

Hur fan ska hästarna kunna prestera bra om dom INTE hade det bra?! Det är väl för fan som vilket stall som helst bara det att i ett trav stall så är man inte lika snobbiga och måste se bra ut HELA tiden.

Och sen var dom förvånade över utevistelsen! Ja men så klart hästarna är ute i hagen dom mår BRA av att gå ute i hagen! de flesta travstallen har sina hästar ute flera timmar om dagen. Om det är vinter och kallt så får dom som ska köras vara inne för att de inte ska bli sjuka!

Jag kom nyss på anlendingen till varför jag föredara travet framför ridningen! Alla ska vara få förbskat snobbiga. Ja så klart det finns tolpskott inom travet också men va fan rid människor påstår ofta att travhästar INTE har det bra! Inte trivs och så vidare.

Släng er i väggen! Visst att travmänniskor kan också vara ja som dom är man dom är oftast inte snobbiga och tror dom kan allt och tror dom äger världen!

Nej fy fan jag blir så förbannad på folk som tror att trav är skit och travhästar INTE tycker om att springa. Ja varför säljer man alla avdankade travare för tror ni? Jo för att dom inte trivs på travet man kan inte TVINGA en häst att göra något den inte vill!

 


Jag har traffat underbara människor inom travetnoch stolpskott men det är inget mot vad det finns inom rdnigen. Nej jag håller mig till att träna Blomma inom travet och träna henne i dressyr men någon dressyr snobb vill jag aldrig bli! som måste matcha så fort jag går ut genom stall dörren och vara snygg hela tiden! Men är man född bonne så är man väl det! En gång bonne alltid bonne eller vad är det man säger?

Av Sara - 24 april 2012 09:37

Ja men körnigen i går då. Jag måste säga att jag var riktigt imponerad hur hon var när jag selade på henne hon var inte alls så jobbig som hon brukar faktiskt. Men sen när vi väl kom ut var hon både het och stark som en oxe. damn you Blomma att du tappade ditt tungband jävla skit måste jag säga. Nu måste jag köpa nytt bara för det eller jag ska nog be pappa köpa det. Och ett nytt underlägg till selen för det vi har är på väg att falla ihop.

Men i alla fall så var hon stark och låg på som fan på bettet och ja det var meningen att det skulle bli en lätt jogging tur men det blev med en tuff jogging tur vi körde inte fort men inte i den takten jag ville för hon var så himla stark. Så i dag ska vi ut och skritta kanske lite trev vi får se hur det blir. Men hon ska få röra på sig i alla fall. Gud vad jag länktar till sadeln kommer.

Och sen ja jag vill ha HV polo men jag kommer inte köpa det nu tycker det är as snyggt men denna månad har jag en del räknigar och sen sadeln ska hämtas ut och sen spara till körkoret ska jag göra! så oavsett att jag vill ha så kan jag inte köpa.


Sen har jag join the dark side jag har beställt en one pice dumma mig :O hur kunde jag men den är snygg och den ser skönt ut helt grymt skön ut :O så nu kommer jag springa runt i en one pice här hemma hela tiden!

  snygg som fan men men bara för hemma bruk!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards