teambus

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Sara - 20 april 2012 23:43

Ibland kan jag fundera över varaför jag valde detta yrke? Varför jobba med barn speciellt dom här större som testar gränser vad domf år och inte får göra. Tx: Ett barn i dag började gårta åt allt jag sa. Jag trodde jag skulle gå i taket efter ett tag men jag vet att det är för att testa sina gränser. MEn i bland blir jag tokig. Jag är glad över att dessa barn är så pass att det faktiskt visar repekt för äldre och lyssnar. För så klart de testar gränser. Det är cokså en utmaning men ibland slår det mig när ett barn står där och skriker eller grinar för att jag sa nej. SÅ slår det mig va fan valde jag detta för till vilken nytta? Men sen ser jag det när jag ser dom utvecklas och blir glada för att dom insett en liten sak kanske bara ett mönster eller något annat det är då man vet att man vill jobba med detta. FÖr det finns inget bättre än att se ett barn utvecklas och bli större. Men ibland tänker jag verkligen varför valde jag detta yrke? VArför till vilken nytta?


Men en sak jag ALDRIG skulle kunna bli är faktiskt lärare för ungdommar mellan 12 och 17 år för dom kan reta mig gallfeber. Jag känner två stycken som är mogna och visar repekt för äldre och det är Matilda hon visar verkligen respekt och är alltid go och glad mot mig. Sen har vi Louise hon är ju en av dom underbaraste ungarna som finns måste jag säga.


Men när jag stod i matkön i veckan med barnen föröskte en tränga sig före och dom är uppfäfrtiga och det värsta av allt dom går på mindre ofta killar men det är något bland det värsta jag vet när man går på yngre! Och den visar dom ingen som helst repskt för äldre de tror de äger världen.


Var jag verkligen så när jag var liten? var jag uppkäftig och elak och bettede mig allmänt illa och visade ingen som helst repakt för dom äldre? Det jag minns är mycket av tiden på sär men då gick jag med dom som hade tänket och beetende som en 5 åring de flesta av dom. Men ja jag var ganska elak men det var av en helt annan orsak också. Men man går genom en fas när man är i den åldern man försöker hitta dig själv det är så mycket som pågår när man är mellan 12 och 17 så det är något grymt åt det. Och sen när sär spelade ut på mig så blev det bara värre. Jag kommer aldrig att anklaga mamma och papa för att jag gick där för de trodde att de gjorde det rätta. Och var är jag nu? jag menar jag är så mycket mer nu. Och om jag inte haft mamma och pappa så skulle jag inte vara här i dag. Men sär är inget jag går och ältar det är mer som ett minne. Som ett minne som en erfarnhet detta har jag lärt mig.

Men när man är så pass ung så utvecklas man och man hittar inte sig själv när man är 14-15 år heller och man tror man är ganska bra. Och man tror man kan allt! Om man säger så här man blir äldre och klokare och inser att det inte är så lätt som det var när man var 15 år gammal att livet inte är så enkelt.


Sen är jag trotalt jävla livrädd NÄR jag blir mamma hur kan man kunna hantera detta? Jag menar det måste vara skit läskigt när man ser sitt eget barn är vilse i sig själv? Vad gör man när de förösker hitta sin väg och plats i livet? Det kan inte vara lätt för en förälder att stå och titta på när ens barn är vilse och försöker hitta sig själv. Man man kan inte hålla dom på strikta tyglar hela tiden men det man hoppas på som förälder är väl att ens barn visar respekt för sina med människor? Speciellt till dom som är yngre och äldre än en själv.

Men jag behöver i och för sig inte tänka på det nu. För jag är inte gravid nu och tänker inte bli det inom dom närmaste åren. Och jag kan ju börja med bebis årin när dom är så där go och mysiga.

Av Sara - 20 april 2012 21:54

Jag brukar faktiskt inte gilla märkeskläöder brukar tycka att det är så onödigt att köpa märkes. Jag brukar tycka att det är bortkastade pengar men Hv polo det skulle jag kunna lägga ut pengar på :O skit snyggt verkligen!

           

Älskar den V ringade tröjan såååå snygg den skulle jag kunna köpa och använda till vardags ALDRIG i stallet men piken gud va snygg :O och ridbyxorna shit va snygga och lika dessa två schbrak men nu ska jag inte köpa mer schbrak men om jag ska göra det så kommer jag att köpa någon av dessa! och benskydden säger jag inte heller nej till GRYMT snygga!

Av Sara - 20 april 2012 21:09

Jags ka inventera och kolla in vad jag har för utrustnig skriva en lista och lägga i ordning allt. Kolla vad som ska säljas och kolla vad som ska behållas och kolla vad som ska kastas. Så ska jag köpa det som fattas och sälja det som ska säljas. Ta kort på det som ska säljas också. Och sen ska jag skriva en lista på det jag ahr och ska behållas och skriva en lista på det jag behöver. Ja jag behöver få ordning på alla mina grejer och städa en riktig vår städnig i stallet med inventarie av grejer.

Av Sara - 20 april 2012 20:42

Denna vecka har varit intensiv med mycket jobb och tidiga mornar och sena eftermiddagarna. Men jag älskar det men jag har varit så trött på kvällarna. Men hästarna måste tas om hand om och jag har motonerat men nu är jag ganska trött. och mår inte allt för bra heller. Men jag tänker inte gnälla jag blir lite hyprokondriker när det går magsjuka på skolan men jag har varit lite kass i magen hela veckan. För jag har gått på halstabletter och värktabletter hela veckan för att jag har haft en förbannad mensvärk hela veckan jag hatar det. ibland har jag så ont att jag knappt kan gå hatar det! Men men oavsett om man är lite kass i magen så måste man ändå jobba för pengar måste man ju ha! Och nu när jag fått lång vick på Gylle i två veckor så är det bara att jobba på. Sen ska man väl erkänna att man blir väldigt trött på människor och på barn när jag kom hem i dag. Nej eftermiddagen har inte varit jätte bra. Men nu är jag piggare och mår bättre lite gasig i magen men det är sånt man får ta är på topp igenn i morgon.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards