teambus

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Ibland kan jag fundera!

Av Sara - 20 april 2012 23:43

Ibland kan jag fundera över varaför jag valde detta yrke? Varför jobba med barn speciellt dom här större som testar gränser vad domf år och inte får göra. Tx: Ett barn i dag började gårta åt allt jag sa. Jag trodde jag skulle gå i taket efter ett tag men jag vet att det är för att testa sina gränser. MEn i bland blir jag tokig. Jag är glad över att dessa barn är så pass att det faktiskt visar repekt för äldre och lyssnar. För så klart de testar gränser. Det är cokså en utmaning men ibland slår det mig när ett barn står där och skriker eller grinar för att jag sa nej. SÅ slår det mig va fan valde jag detta för till vilken nytta? Men sen ser jag det när jag ser dom utvecklas och blir glada för att dom insett en liten sak kanske bara ett mönster eller något annat det är då man vet att man vill jobba med detta. FÖr det finns inget bättre än att se ett barn utvecklas och bli större. Men ibland tänker jag verkligen varför valde jag detta yrke? VArför till vilken nytta?


Men en sak jag ALDRIG skulle kunna bli är faktiskt lärare för ungdommar mellan 12 och 17 år för dom kan reta mig gallfeber. Jag känner två stycken som är mogna och visar repekt för äldre och det är Matilda hon visar verkligen respekt och är alltid go och glad mot mig. Sen har vi Louise hon är ju en av dom underbaraste ungarna som finns måste jag säga.


Men när jag stod i matkön i veckan med barnen föröskte en tränga sig före och dom är uppfäfrtiga och det värsta av allt dom går på mindre ofta killar men det är något bland det värsta jag vet när man går på yngre! Och den visar dom ingen som helst repskt för äldre de tror de äger världen.


Var jag verkligen så när jag var liten? var jag uppkäftig och elak och bettede mig allmänt illa och visade ingen som helst repakt för dom äldre? Det jag minns är mycket av tiden på sär men då gick jag med dom som hade tänket och beetende som en 5 åring de flesta av dom. Men ja jag var ganska elak men det var av en helt annan orsak också. Men man går genom en fas när man är i den åldern man försöker hitta dig själv det är så mycket som pågår när man är mellan 12 och 17 så det är något grymt åt det. Och sen när sär spelade ut på mig så blev det bara värre. Jag kommer aldrig att anklaga mamma och papa för att jag gick där för de trodde att de gjorde det rätta. Och var är jag nu? jag menar jag är så mycket mer nu. Och om jag inte haft mamma och pappa så skulle jag inte vara här i dag. Men sär är inget jag går och ältar det är mer som ett minne. Som ett minne som en erfarnhet detta har jag lärt mig.

Men när man är så pass ung så utvecklas man och man hittar inte sig själv när man är 14-15 år heller och man tror man är ganska bra. Och man tror man kan allt! Om man säger så här man blir äldre och klokare och inser att det inte är så lätt som det var när man var 15 år gammal att livet inte är så enkelt.


Sen är jag trotalt jävla livrädd NÄR jag blir mamma hur kan man kunna hantera detta? Jag menar det måste vara skit läskigt när man ser sitt eget barn är vilse i sig själv? Vad gör man när de förösker hitta sin väg och plats i livet? Det kan inte vara lätt för en förälder att stå och titta på när ens barn är vilse och försöker hitta sig själv. Man man kan inte hålla dom på strikta tyglar hela tiden men det man hoppas på som förälder är väl att ens barn visar respekt för sina med människor? Speciellt till dom som är yngre och äldre än en själv.

Men jag behöver i och för sig inte tänka på det nu. För jag är inte gravid nu och tänker inte bli det inom dom närmaste åren. Och jag kan ju börja med bebis årin när dom är så där go och mysiga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards