teambus

Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Sara - 24 juli 2013 22:20

Just nu så skulle jag behöva en förlängning på dygnet. Har varit ledig i några dagar jobbade i måndags vaken en hel natt för att det va omöjligt att sova. Frös och svettades och sen hörde jag massa ljud tänkte att det var spöke eller någon som ville överfalla oss....... Ja jag vet löjligt men jag kunde omöjligt sova. Eller ja runt sex på morgonen började jag känna mig helt slut men jag kunde självklart inte sova då för barn skulle komma och barn skulle vakna och personal skulle komma. Och dessutom slutade jag klockan sju på morron. Cyklade hem har ingen aning om vilken väg jag cyklade eller var jag cyklade men jag kom hem i alla fall..... Och sen när jag kom hem så tror jag att jag la alla grejer på golvet och dumpade nycklarna på golvet men jag är inte säker?! sen stupade jag i säng och somnade och sov i......... tre timmar? Så ja igår var jag död kan jag lova! Låg i soffan och läste och kolla på film hela dagen orkade knappt göra något. Eller ja diskade och fixade. Inga hästar då inte orkade inte hade bara blivit sur på dom om de krånglat i alla fall. För när jag är trött funkar typ halva min hjärna och köra en fyra åring som kan tjura i hop för inget..... Nja hade jag ingen lust med eller tömköra en som kan hitta på vad som ingen bra plan. Och rida en pålle som kan bli rädd för ett löv nä jag avstod då. Om jag ska vara ärlig så har jag inte gjort så mycket åt Lollo nu för att jag inte hunnit med henne. Har dåligt samvete över det men jag hinner inte med allt just nu......

Och igår la jag mig tidigt och sov gott och vaknade vi tre och kunde inte somna..... läste och sen somnade jag igen suck för mig säger jag bara.


Och i dag så gjorde jag inte många knop på förmiddagen läste och ja vad har jag gjort mer? Jag minns inte. 

Men framåt fyra fem åkte jag ut och tog hästarna. Körde Blomma på en härlig körtur i shorts och t-tröja nu vet jag varför jag får blåmärken på benen ^^. Och hovgården var läskig i dag sa hon. Hon var extra pigg idag låg på lite på bettet men hon skötte sig skit bra. Och folk glor jävlgt mycket när man har på musik på högtalarna och sjunger falskt :D. 


Sen kom jag hem och tömkörde Lilja hon skötte sig mer än bra idag. Många halter och igång sättningar och vi körde väl i tio minuter och ja jag kan ju inte säga mer än att jag är nöjd med henne.  


Imorgon ska jag köra och tömköra och rida ska jag också göra tror jag tar en barbacka tur skulle vilja rida och bada men vi har ingen bra sjö i närheten!

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards