teambus

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Sara - 5 mars 2014 17:49

Fodret är bytt på mina flickor båda äter maten också. trodde faktiskt inte att Blomma skulle äta det faktiskt hon är väldigt kräsen men hon gillade verkligen maten vilket är skönt. Blomma ska få nässlor och nypon och em örtkur också.

och en fantastisk sak hände i söndags Maria satt på Lilja. Vi har tränat massor med longering i fredags så dansade hon runt och höll på och stegra. lika i lördags då bara satte hon sig på tvären. vi skulle ha pallen för att maria skulle kunna hänga på henne men hon dansade bara runt runt och smet hon var inte ett dugg rädd hon var bara envis. så då öppnade vi inne på logen och satte fast henne så hon skulle välja sig. visst hon dansade lite men hon brydde sig inte så mycket om att maria stod där.
i lördags så var det mycket runt om kring henne. jag och lina var ute och red. och visst blomma var pigg men jag kunde rida på ett vanligt tredelat bett vilket är faktiskt för henne. men i alla fall så blev Lilja mycket distrahera av bilar människor och allt som var runt om henne. Hon blev lite små stresaad och stod lite på bakbenen hon hatar verkligen vänster varv. då ville hon inte ens gå och hon stod på bakbenen. när vi stod på logen ville hon inte riktigt heller annars gick det ganska bra vi gav oss när det gick som bäst.
i söndags däremot så gick det fantastiskt hon bör båda varven utan att ens bråka hon gick som en klocka. och det var då Maria satt på henne första gången
nu har vi tyvärr inte haft möjlighet att träna henne mera när jag varit sjuk har haft feber men nu är jag frisk ska jobba i morgon sen ut till stallet och rida blomma och fixa Lilja :-)

hade dessutom tänk eller inte tänkt jag ska börja göra såna där pannband med pärlor det är inte alls svårt och alla som säljer såna pannband är dyra eller så har dom inte färgen jag vill ha. så nu tänker jag göra egna.

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards