teambus

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Sara - 9 mars 2014 22:12

ja jag har ju en plan för min lilla tre åring där hemma i nisstäkt. hon ska nu först och främst bli inriden. just nu går det ju så himla bra helt otroligt bra. jag longerar henne med Maria på ryggen och det går himla bra. hon har lite svårt för skänklarna förstår inte riktigt. men vi har ju bara ridit henne tre gånger så det kommer. när vi longera henne ett tag så kommer vi till att rida utan lina. då kommer vi att gå upp till långsjö och rida henne där. vi vill ha ett inhägnat område så har vi liksom ett begränsat område att rida på. hon måste lära sig att stå stilla när vi sitter upp. det har jag ju mitt trick på så det kommer nog gå bra. sen när Maria ridit henne så kommer jag sitta upp och rida. Anledningen till att Maria får rida henne nu första gångerna är att jag är nog den mest osmidiga människan man kan tänka sig. och dessutom så vill jag inte vara för tung för att sitta upp på henne så då får maria börja. Nej maria kommer inte bara rida in henne sen inte får rida henne igen så klart inte hon kommer så klart också rida på henne. men i alla fall när hon blivit riden i paddock utan ledare kommer jag rida henne. både i paddock och ute med sällskap av antingen Mio eller Vilja. inte Blomma för hon skulle nog trigga syrran för mycket jag vill ha en häst som inte bryr sig så mycket om omgivningen. som stöd till Lilja. när hon kan skritta trava och galoppera under ryttare och är relativt trafiksäker så ska hon få ha en vila från ridningen i en till två månader över sommaren. Men hon ska fortfarande få allmän hantering så som promenader och gå längst vägen. men inte varje dag utan kanske två dagar i veckan. sen till hösten så ska hon sättas igång igen med ridningen och till nästa vår så ska vi börja träna dressyr för tränare. och eventuellt western. sen får vi se om jag tvingar Maria att tävla en liten dressyr tävling kanske. men så ser planen ut i alla fall.

Av Sara - 9 mars 2014 12:04

ja nu går det bra. I torsdags gick vi med Blomma uppsuttet. Första gången så gick vi bara ut till vägen och vände. hon var super duktig nu har vi ridit henne tre gånger. hon jar skött sig så himla bra alltså. vi har longera henne börjat trava lite vi ska fortsätta idag. Hon ska få bli inriden nu sen ska hon få stå över sommaren och få lite semester det förtjänar hon. förhoppningsvis ska det fortsätta gå bra med henne. är i alla fall jätte stolt över min lilla tjej.

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards