teambus

Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

Förkylnig

Av Sara - 20 juli 2013 10:52

Ja så har det slagigt mig med en jävla förkylning. Suck säger jag bara men jag ska jobba i alla fall jag tänker inte sitta hemma då kommer jag bli galen. Har dessutom en pojkvän som är hemma så vi skulle driva varann till vansinne. Så jag har varken lust eller tid att vara förkyld. Har tre hästar en som ska tömköras idag en som ska vila och en som ska ridas. Så nej jag har absolut inte tid att vara hemma och vara sjuk tänker inte vill inte! 


Ska snart ut och rida Lollo en vända se om hon är bättre med phelam bettet vilket jag tror hon är. Men jag ska ha nosgrimma på henne annars går hon bara och gapar. Har funderingar på att testa och rida på hackamore på henne se om det funkar. Blomma hon ska vila idag eller skrittas har inte bestämt mig ännu tror hon ska få skrittas den där tjur kärringen. Och sen ska jag tömköra Lilja fast jag ska ha de andra tömmarna och käk tänkte jag ha idag.


Och sen måste jag köpa nytt minneskort till min kamera för det som jag har nu hinner inte med att läsa bilderna när jag tar serie bilder så det ska jag köra när jag får lön dom är inte så dyra. Sen vill jag ha ett objektiv och en väska till mina kamera. Men först ska jag köra ett nytt minnes kort. Men först och främst ska jag ta körkortet! Det är prio ett just nu!

Sen kommer vi antagligen skaffa ett helstängt huvudlag till damen men jag antar att Ronny kan låna ut ett till oss tills nästa gång vi är till banan. Sen ska jag köpa en säkerhetsväst som egentligen tillhör travsidan men den är så skön att jag ska köpa en och köra i och rida i för dessa västar är så passa sköna och man kan röra sig i dom vilket man inte kan göra med vanliga västar. Så jag ska rida i den och köra i den för om jag ska ta amatör licensen så måste man köra i väst. Och om jag ska köra Lilja vill jag ha en sån väst och lika när jag köra Blomma. 

   En sån här kamera väska vill jag ha! Den var inte så dyr heller!Är så glad över att man kan köpa ett objektiv som inte måste vara av märket canon          Helstängt huvudlag och en väst. Visst ser dom sköna ut?  Som ni ser så hinner inte mitt minneskost med att läsa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards