teambus

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Sara - 21 augusti 2013 20:34

Igår så jobbade jag först från halv åtta till fyra. Var helt slut i huvudet när jag slutade. Men jag åkte ut till stallet för hovslagaren skulle komma och sen skulle jag och Emma tömköra Lilja. Och Gud alltså då var jag stol över lilla damen GUD vad duktig hon var! Skötte sig exemplariskt vi gick en bra bit. Hela vägen till slogboa och vända! Jag var så stolt över henne då. Vi gjorde flera halter och hon lyssnade perfekt! Hon stegrade inte en ENDA gång! Hon vände en gång när vi var på väg bortåt och vi gjorde en halt. Men jag var så stolt över henne! Men jag tror problemet har legat i att hon HATAR åker jag det är nog därför.

Så stolt är jag i alla fall.

Sen kom Ronny och skodde Springen, Blomma och verkade Lilja. Blomma är som vanligt en åsna men hon var snäll med tanke på hur hon kan vara när hon blir skodd hon kan vara riktigt jävlig. Hon la hela tyngden på Ronny och försökte lägga sig några gånger men annars skötte hon sig ganska bra.

Men jag kan säga att jag är mest stolt över Lilja hon sköte sig jävligt bra för att ha blivit verkad så få gånger som hon blivit. Hon ställde sig en gång men så fort hon fick på sig repgrmman och vi gav henne mat skötte hon sig faktiskt bra!

  Så stolt över våra lilla bustjej <3


Och idag så kom mamma och hämtade mig direkt efter jobbet och vi åkte hem och jag körde Blomma. Vi körde på "slingan" det är en slinga som grannen putsat upp på åkern. Vi får köra där mot att betala en liten slant det är helt perfekt måste jag säga. för vägarna runt om är så jävla hårda att man knappt kan trava och "slingan" har perfekt underlag när det är torrt. Att köra på grus vägarna nu är som att köra på asfalt! kul liksom och det sliter som fan på hennes knän. Och hon har redan haft ont i dom. och speciellt nu när hon är så fet som hon är. 

Jag körde fem vändor. Två i lugnare tempo tre i det tempot hon ville.

Hon låg på som fan kan jag säga en pigg dam som tyckte det var skit kul att få komma ut. Men hon ville stanna där Mio och Havanna stod i hagen så då blev hon lite sur. Men när jag manade på henne gick hon framåt.

  Den där busBlomma <3

 

#Is it Fate or chanse? I can nver decide." / Flemeth Dragon age 2

 

  Kolla vad mamma fick av mig och Lina sin gula katt som hon alltid velat ha! Molle

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards