teambus

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Rubrik saknas

Av Sara - 29 mars 2014 09:18

Jaha så har hööks öppnat här i Borlänge också. Det var så GRYMT mycket folk där när hööks öppnade så man fick knappt plats haha. Ja och jag köpte ju inte mycket som var självaste öppningserbjudande. Jag köpte en sadelgjord som jag skulle ha och ett träns och sen sån där slicksten som skulle vara distraherande för Lilja när man sitter upp. haha ja och det total dissade hon kan jag ju lova hon tyckte det va skit äckligt men kräsna Blomma åt det. Tränset är till Lilja i cob det behövde hon och sen en filt som vi ska ha på banan som man bara kan slänga på bakom selen när hon är svettig. 


Och sen har jag ridit på Lilja första gången på riktigt. Vi red ut jag Maria och hennes medryttare. att stå stilla när man sitter upp är jobbigt tycker hon. Vi red upp till långsjö och vände. Hon skötte sig utmärkt vi mötte tre fyra bilar och sen Ronny med vagn inget att bry sig om tyckte hon. Jätte duktig var hon vi skulle rida runt fyrkanten men hon orkade inte så mycket mer så det blev till byn bara. Maria och hennes medryttare red i hagen i byn en stund och jag skulle sitta av och gå med henne. Ja då stegrade hon när jag skulle sitta av. Men förutom det lilla skötte hon sig exemplariskt.


Och Blomma körde jag på en riktig långtur igår. Hon var skit pigg vi skulle bara ut och jogga jo visst jogga fanns inte riktigt på hennes schema kan jag lova. Men åh så kul det var att köra henne.


Jag har dessutom börjat göra egna pannband det är skit kul gjorde tre igår som blev riktigt snygga! Två med matchande armband till!

   helt sant om mina flickor <3   Så fin blev hon i sitt nya träns <3   Ett pannband till Blommas huvudlag ska göra ett rött till hennes tävlingshuvudlag också  Ett till Lilja och armband till mig och ett till Lollos nya pålle med armband till =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards