teambus

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Sara - 4 december 2012 22:20

Hittade ett citat på nätet som jag tyckte stämde så jävla bra!


"En del kan så mycket att de vet hur pass lite de kan - Andra kan så lite att de tror de kan allt!"


Åh gud vad det stämmer in på en jag vet hen tror hen kan allt om denna sak. och hen lyssnar inte på råd när hen VET att vissa kan lite mer än hen. Tycker det är illa när det blir så.


Jag vet att jag inte är väldens bästa på hästar men jag lär mig HELA tiden och jag vet hur pass lite jag egentligen kan fast jag akn en hel del ändå!

Av Sara - 4 december 2012 20:53

Idag blev det jobbdag på björkbackens dagis med ett gäng med 4-5 åringar. Började halv åtta och slutade halv fem. Va riktigt riktigt segt att komma upp men ja jag försov mig lite men jag kom i tid men znooza aldrig ingen bra ide men fast jag lovat mig själv att jag inte ska göra det så gör jag det lik fan ändå. Men åh vilken härlig dag det varit trivdes bra där! Och jag är så imponerad av hur bra barnen sjunger låtar de flesta dagisen eller nej alla dagis jag varit på tränar inför lucia nästa vecka. Gud vad duktiga dom var på att sjunga de sjöng till och med tänd ett ljus utan problem. Jag är så imponerad av dom!!!


När jag slutade åkte vi och handlade lite på dollar och jag hämtade ut paket. Julklappar till Oliver och Hugo så nu har jag bara Benjamin Hugo och Smilla kvar att köpa till. Lollo fick ju sin i lördags. Jag köpte en fleece sjal på dollar också! och en hippson tidning på coop.


Sen när vi kom hem bör jag om och drog på mig min varma underbara overall och gick ut till stallet. Tänkte först inte rida men sen bara nej jo jag vill rida allt är ju så tyst och underbart! Så jag släppte in hästarna och sen tog jag och sadlade Ferdinand och skrittade ut en vända. Det var nästan magiskt att känna tystnade annars brukar jag ALLTID lyssna på musik i ett öra men inte idag. Allt var så tyst och skönt.

Jag red helt kravlöst på långa tyglar jag sjöng lite på julsånger tills jag kom av mig helt :P. Sen hörde jag jäss?! hum ja det var det konstigaste på hela ridturen Kanada jäss som var på väg bortåt i vanliga fall burkar ju dom flytta till varmare ställe i oktober :O.

Ferdinand var nästan för pigg i dag men jag ville inte trava idag men i morgon ska jag ta en ordentlig tur på han med dressyr och massor med trav på "vår" tränings stig! Träna på lösgörande övningar och trava lugnt =).

När vi kom hem så strechade jag han med morötter för att han ska bli mer rörlig med hals och allt. Om man gör det varje dag så blir han mer spänstig funkar skit bra! Har alltid använt den övningen med mina hästar!



Och till helgen ska Blomma få skor så jag kan sättas igång igen! Jag längtar efter att få köra henne igen. Lite slappt med hennes träning nu när hon inte haft skor tyvärr! Men till helgen ska hon få skor på sig!

  Min present till mig själv! bästa presenten måste jag säga! overall ÄLSKAR den!   Så här såg det ut när jag red ut idag på kvällen!   Snyggast i stan! Men hellre varm än frysa!   Ferdinand i sina nya snygga benskydd ;D   Snygga bak skydden ;D  Frukost till pållarna! Sen fixar pappa lunch till dom! Vi ska nog fixa fri tillgång sen har vi pratat om men just nu är det detta som gäller. Jag gör i ordning morron säckarna och pappa lunchen när han mockar på morron


Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards