teambus

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Sara - 17 december 2012 21:21

Idag så jobbade jag från nio till halvfem jag kan väl inte säga att eller jo det var kul men ja vissa barn är väl inte så roligt om amn säger så här det är inte alltid roligt att bli kallad tjockis på jobbet..... Men men jag orkar inte bry mig om vad dom säger.


Sen när jag kom hem så tog jag och longerade den där Busblomma ja jag skulle väl ha kört henne. Men ja mörkt och det är inte kul och sela då. Men hon stod väl lite på bakbenen sprka bakut satnnade och höll på hela tiden. Ja i morgon har jag inte så mycket val än att köra henne. Hon måste få utlopp för den energi hon har. Och jag ska ordna en almenacka åt henne och Ferdinand och Lilja hur jag ska träna Blomma och Ferdinand och hanteringen av Lilja jag funderar på att beställa tre stellböcker men jag var att jag glömmer och skriva i dom men annars är dom jätte bra. Men om jag gör som jag gör med mina järntabletter skriver i telefonen att jag ska skriva tränings schema och då kanske jag kommer ihåg... Men sen är inte stallböckerna alltid det ultimata att skriva ett träningshema på heller.


Men yngefär så här kommer Blomma och Ferdinands schema se ut:


Blomma:

Måndag: köra

Tisdag: Vila/longering

Onsdag: Intervaller

Torsdag: Skritt för hand eller uppsuttet

Fredag: Vila

Lördag: Lungn körning

Söndag: vila


Detta är när hon är igång ordentligt och sen kommer det komma in ban jobb också så klart! Men den där intervallen behöver hon inte i backe så klart antigen uppsuttet eller bakom antagligen bakom för jag gillar inte att rida henne.


Ferdinand:

Måndag: Rida/longera/tömköra

Tisdag: Intervaller i trav och galopp.

Onsdag: Skritt för hand eller uppsuttet

Torsdag: Vila

Fredag: Derssyr i paddock eller i skogen.

Lördag: Lungn tur lite skritt och trav.

Söndag: Vila.


Det är min tanke med Ferdinand det mesta av träningarna kommer vara i skogen dels för att det är nyttigt och jag tycker verkligen det är skit kul finns inget roligare än att träna dressyr ute i skogen! Och Intervaller tycker jag är viktigt för styrka och kondis! Och då kan man träna massa tempoväxlingar och backträning kommer jag nog också köra med honom. Men det kommer jag inte göra med Blomma för hon ska inte gå i för mycket backar då ska hon gå i backar absolut inte trava!

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards