teambus

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Sara - 18 december 2012 21:18

Jag ahr ju redan fått min juklapp av mamma det är körlektioner :D. Men jag kommer att köpa en julklapp till mig själv i år.

OCh det är en systemkamera efter som min har gått sönder ska jag köpa en ny.

 


Men ja först och främst går körkortet sen kommer systemkamera man måste prioritera. Men jag är ganska trött på att fota med mina mobil!

 

Kan inte säga att jag er en proffs fotograf men jag älskar det! Vill gå en fotokurs så jag blir ännu bättre!

Av Sara - 18 december 2012 20:57

Ja i dag blev det en riktig hästdag har gjort något med alla fyra mina små stjärnor idag. Det kändes skönt att få något gjort med alla stjärnorna.

Busblomma!

Började med den där Busblomma. Som vanligt så kommer alltid Lilja när man kommer ut till hagen nyfiken ett åring det där! Och sen kom Blomma och ställde sig bredvid syrran och ville komma med mig. Hon var så nöjd över att få komma med mig lilla tjejen min. Ställde henne direkt på logen och hon stod som ett ljus när jag höll på och borstade henne. Det är framgång kan jag lova efter som hon annars inte kan stå stilla alls när jag selar på henne.

När vi var klara bar det av tog runt fyrkanten men henne. Hon var skit stark och pigg i början men när hon fick trava var hon nöjd och travade på i en lugn takt. Skrittade när vi kom till en liten backe för jag vill inte slita på min lilla dam. Sen travade vi igen och hon travade på fint sprang på nöjt.

Jag satt mest och njöt bakom henne som jag saknat att köra henne hon är så underbar att köra.

Sen när vi kom hem så masserade jag henne strechade hennes hals och alla ben!

  Mitt fin fina hjärta <3 Älskade lilla häst <3





Ferdinand!

Och när jag var klar med Blomma så tog jag in Ferdinand och idag provade jag något som jag inte testat innan. Red på ett tredelat bett med hanoveransk nosgrimma och en thidermantgel. Ja jag kan säga ärligt att jag trodde det skulle gå på skit med tanke på att han är rå stark. Jag red upp till långsjö paddock och red ett dressyr pass där. Och vad bra det gick! Trodde det skulle gå på skit men gud så bra det gick han släppte i båda sidorna han lyssnade på mina förhållningar han var helt enkelt helt totalt jätte duktig. Jobbade mest i skritt efter som han måste utvecklas i skritten innan han kan börja trava. Det är ganska självklart tycker då jag I alla fall speciellt efter som han är travare och är van vi det där framåt tänket så jobbar jag att han ska gå i form i skritt. Och i traven jobbar jag att han ska gå lugnt och inte gå som ett ånglok. Så det jobbade vi på han gick till slut i den takten jag ville att han skulle gå. Jobbar alltid mycket volter åttor serpentiner allt för att få en följsam häst.

Är verkligen super nöjd med min kille idag gick över förväntan och lite där till. Han var så otroligt duktig bästa dressyr passet vi har haft. Så detta Kommer vi göra en gång i veckan inte mer än så för han behöver varierad träning. Och jag också dessutom gillar inte att göra samma sak varje dag hästar behöver varierad träning så är det bara!

Stretchade halsen och benen på han också när vi kom hem!

  Min fin fina underbara kille <3

 

Mio!

Sätter ju igång Mio åt Maria tills hon kommer hem så vi kan hitta på massa bus bland annat ska vi åka till travbanan och rida på rakbanan hon och jag. Så ja idag tog jag ut Mio på en tur i skogen. Envisa ponny säger jag bara.

För det första så glömde jag hjälmen det kom jag på när jag var nere i backen så då vände jag och hämtade min hjälm sen när vi kom en bit ner för backen igen så tyckte Mio nej nu vill inte jag vara med längre. Han skulle hem så han ställde sig och stegrade men jag drev på han och bad han gå då protesterade han med att spraka då gav jag på han en smäll med spöet då stegrade han så då fick han gå på en liten volt och jag drev han fram igen då gick han nej han travade fram då. Och lika mitt på bron skulle den lilla muppen vända men det fick han för det jag visste att han skulle hitta på något antigen före eller på eller efter bron så jag var med innan han ens hann försöka vända smällde på han en smäll med spöet och han gick.

Sen gick han utan problem till byn och då blev han rädd för något och ville vända igen glöm det sa jag och drev på han och han gick väl motvilligt med på det.

Och när vi kom till Matildas hus kastade han sig ut på åkern så han var på väg att gå omkull för att det fanns en stor snöhög i vägen! Han försökte vända även då men glöm det lille herren tyckte jag.

Och lika när vi kom till hovgåden jag ska inte gå jag bara nej du du går. Han gick. Det var sista gången han försökte vända den lilla muppen resten av turen kunde vi njuta av och både trava och galoppera han var riktigt rolig när han väl gick och inte ville vända eller stegrade eller bockade eller stegra sen sparka eller sparka och bocka. Haha men han var lätt att sitta kvar på.

Och på torsdag kommer Maria hem och rider han själv.

  Muppiga ponny!!!

 

Buslilja!

Och när jag och Mio var klara så tog jag ut Lilja på gången. Det var väl inget direkt märkvärdigt med henne mös på gången med henne borstade henne. Hon tyckte om att få uppmärksamhet lyfte också på alla hovarna gud vad duktig hon blivit på det det är hennes vänder bakhov som hon tycker är svårt men annars gå det super bra. Så jag tog hovarna två gånger och sen var jag nöjd!

  Fina fina underbara buslilja<3

 

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards