teambus

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Sara - 30 december 2012 19:36

Jaha så drabbade det dalarna töa den 30 december helt otroligt! Aja om inte världen gick under den 21 december 2012 så kanske en galning kommer på att den ska gå under snart eller att gud ska skicka en synda flod hit för att bestraffa oss. Men ja det förutsätter ju att man tror på gud också vilket jag inte gör! Men jag tror det är global uppvärmning eller nåt? Aja på grund av detta väder så ville jag inte ge mig ut på en galen körtur är rädd om mina hästar. Det var meningen att jag och Jonte skulle ut och köra och rida. Men det blev inget av det! Så då tog vi och städade stallet och tro mig det behövdes.


Först tog vi foderbordet som såg ut som en krigszon och så kollade vi igenom alla grejer kastade massa skit och hängde upp det som skulle hängas upp. Och la allt på plats så det blev snyggt och rent! Sen tog vi mjölkrummet/sadelkammaren och plockade alla skit och gjorde rent borstar och benskydd vi hittade. Och sen träffade vi på lite spindlar och la allt i ordnig på hyllorna så att våran medecin hylla med massa saker som är bra till hästarna blev i ordnig så man hittar något och sen la alla som tillhör bilgrejer på ett ställe. Så ja i slut ända blev det bra i alla fall där också.

Sen la vi iordnig i skåpen också mitt skåp med schbrak och mitt vanliga skåp där jag ahr diverse grejer men det som blev bäst var ändå travskåpet men trevgrejerna i. Det va kause innan och då skojar jag inte det var kuse på riktigt! Och nu är det snyggt och ordning och red där igen. Och lika där jag har alla mina benlindor ordning och reda.

   

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards