teambus

Alla inlägg under juli 2013

Av Sara - 13 juli 2013 23:46

Igår så skulle vi bada men vi åkte och köpte en pool till barnen. Vi var hos mamma och pappa jag och Smilla nästan hela dagen. Dom badade i poolen och vi grillade och då vart det inte mycket gjort åt mina pållar eller. Dom såg ut att leva i alla fall.



Idag så sov först Smilla länge till elva sov hon var jätte trött igår kväll. Sen åt vi frukost ute och sen en vända till kupolen. Sen hem till mamma och pappa dom badade lite och åt glass. Sen åkte vi till Simons mamma och pappa och hälsade på. Sen hem till oss åt mat och Hugo fick en ny kompis min grannes grabb. Så jag la Smilla sen tog jag med Hugo och Adrian till bananparken. Sen åkte vi hem till hästarna.


Jag och pappa tog och körde runt långsjön jag red Lollo och han körde Blomma som det brukar vara. Blomma skötte sig exemplariskt som vanligt. Kan man inte säga om Lollo direkt. 

Hon började med att lägga sig på bettet och dra ner huvudet och försöka sticka. Men det fick hon inget för då lyfte jag upp handen och bromsade henne. Då gav hon sig och travade lugnt och jag började jobba henne i dressyren då gick hon skit fint. Sen travade vi igen och då gick hon också på fint. Men sen så började hon takta och det gick jag inte med på så då bromsade jag henne och då travade hon en bit och så fattade jag galopp och då saktade hon av efter några meter och började takta. Då saktade jag av och travade igen men hon forsatte bara takta. Sen skrittade vi en bit men när vi skulle börja trava igen då takta hon och började sparka bakut och försöka bocka. 

Då kan jag lova att elaka Sara kom fam jag tog tag i na och lät na skritta då blev hon skit grinig och sparkade ännu mer och försökte bocka. Men det fick hon inget för kan jag lova. Sen föröskte hon en annan metod blir rädd för allt och försöka trava. Det funkade inte heller jag bara sa till na med att hålla i henne och sitta ner. Då sparka hon lite till. Sen kom vi ikapp pappa då va hon ganska nöjd. Men så skulle vi trava igen och då började hon takta jag bestämde mig på en gång att då går vi resten av vägen hem. Då stannade hon och började backa ner i diket och stegrade och backade lite till. Hon frös fast lite och vägrade gå men jag gav mig inte! Hon skulle skritta hon försökte sticka med mig men det fick hon inte mycket för då tog jag tag i na och sa ifrån rätt rejält då blev hon sur kan jag lova. 


Så nej denna ridtur va inte den bästa. Men hon testade vad hon inte fick och fick göra och ja hon kan testa men jag ger mig då inte. Jag är ju rätt envis.

 Delar med mig av denna härliga sommarbild!

Av Sara - 11 juli 2013 20:57

Idag tar jag ett citat från min favorit komiker Magnus Betnèr. Han är så jävla rolig och bitter. Och efter att jag läste en artikel om vad SD tyckte om ridning så vill jag inte rösta på dom heller. Hatar politik så detta citat passar idag.


"Jag är emot vänster emot högern emot mitten. Sätt mig var fan ni vill annars." // Magnus Betnèr

 

läs artikeln politiker är ett gäng med idioter allihopa http://interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-ridning-ar-ingen-idrott-da-den-inte-kraver-en-fysisk-insats/

Av Sara - 11 juli 2013 19:43

Ja idag skulle jag har gått av min sista jobb natt för denna vecka men det blev inte så. Det blev barntomt. Så jag fick sova i min egen säng inatt. Både bra och dåligt efter som Smilla kom idag så behövde jag inte vara helt färdig när hon kom. Men sen förlorar jag ju lite pengar på det. 


Men i alla fall igår så var jag och Jelly ut på en vända i skritt med hästarna. Hon fick rida Lollo och jag Blomma. Jag provade nytt bett på Blomma ett phelam är inte säker på vad hon tycker om det ännu efter som vi bara skrittade. Men när hon stod på gången fick Blomma helt panik och började bita sig själv och sparka åt alla möjliga håll. Då hade hon något djur som bet henne på rumpan som hon ville får bort men jag kunde ju inte gå dit och ta bort det bara så där. Hon sparkade verkligen vilt runt sig så jag tog ut henne på gården och lät henne gå i en cirkel runt mig så hon inte kunde sparka mig. Så jag kollade på hennes ben och då var djuret borta. Stackars liten det måste ha gjort jätte ont för hon är aldrig så på gången annars. Visst att hon kan vara otålig och tycka att det är tråkigt men sån panik? Det har hon ALDRIG haft. 

Själva ridturen gick bra Hon skötte sig utmärk höll mig lite bakom Jelly och Lollo så hon inte skulle sparka det räcker med att hon fått in en fullträff på mig.

  Blomma gick bra på phelamet men jag ska nog ha en pullarnosgrimma!

Imorgon ska jag och pappa ut igen :D den är så kul att jag och pappa kan köra och rida ihop =).


Idag så hämtade vi Smilla och Hugo vid sju på morgonen. Jag kan ju säga att jag inte var så pigg när mamma ringde jag bara nej döda mig men jag kom upp häva sig upp ur sängen i morse var inte kul kan jag säga. Men sen hämtade vi dom och sen åkte vi hem till mamma och pappa och åt frukost lekte lite hemma dom och vaknade till lite. Vi gick ner och hälsade på hästarna också. 

Sen åkte vi till Elgiganten och mamma köpte en ny liten kompaktkamera till sig och handlade fika på ica gjorde vi också sen åkte vi mot säterdalen.

Vi satt i solen kollade på änderna dom hade små bebisar skit söta. Satt i solen och solade medans barnen lekte och sen kom Emelie och Sanna. Alltid lika trevligt och träffa henne och Sanna. Dom har ju också en djurbod eller djurgård eller vad man ska säga där nere. Det fanns lamor och fåglar kakaduvor eller vad det nu heter och grisar och getter och tre shettisar hade dom också. 

Trevlig dag nere i säterdalen och nu ligger Smilla i sängen och sover eller håller på och somnar hon var helt slutkörd när vi kom hem hit. 


Nu kommer det en bildbomb från dagen!

                                                                                   


Av Sara - 8 juli 2013 20:57

Idag kommer citatet i bild form!
tar detta citat idag för att jag har många gånger velat ge upp men det är inte ens ett alternativ

Av Sara - 8 juli 2013 20:42

Idag så var det planerat att jag skulle köra, rida och tömköra. Men så frågade jag pappa om han ville följa med så han skulle köra och jag rida.
Allt gick jättebra. Vi travade en del och vi galopperade till och med lite :-D kan ju säga att hon är väldigt väl riden den damen.
Jag red igenom henne ibåda varven. Jätte fin var hon sks rida upp till paddocken i helgen och rida dressyr. Se om jag kan få någon att fota mig då

och sen Tömkörde jag Lilja..... hon var inte allt för charmig idag kan jag säga. Hon stod på bakbenen och gick omkull en vända ville inte alls gå dit jag ville. Växte fast i marken och vägrade att gå. Jaja bätte går det nog i morgon när jag ska ut med henne igen.

Av Sara - 7 juli 2013 19:42

Nej egentligen ska jag inte gnälla på värmen när den äntligen är här. Men jag är svensk det ska vara lagomt. Jag gillar värme så länge jag inte behöver vara i solen och hålla på. Just nu är jsg glad över att jag inte tävlar eller nåt. Olidligt för hästen och för mig. Men åh andra sidan trav dagar tävlingar en dag som denna. Det finns inget bättre.
Ikväll så ska jag och mamma ta oss ett kvälls dopp och sen ska jag se den sista delen av första säsongen av pretty little lairs.
I morgon går jag på ett jobb pass av fyra :-D

Av Sara - 6 juli 2013 20:15

Idag väljer jag ett Albus Dumbledor citat! Dels för att jag älskar verkligen älskar Harry potter och sen tycker jag han har många kloka ord!


"It is not our abilities that show what we truly are it is our choices."

 


Tycker det är så sant!

Av Sara - 6 juli 2013 19:45

Ja i dag så va jag först till kupolen med syrran. Skulle möta henne där för att slippa be mamma hämta mig. Och ja då blev jag med telefon :O en Samsung Galaxy s4. Det bara blev så se om jag blir nöjd med den operatören jag valde nu då! Har haft dom förr och då sög dom kuk men vi får se om dom blivit bättre som alla säger. Sen så köpte vi ett par sandaler till Benjamin sen åkte vi ut till mamma och pappa och red en vända.


Vi skrittade bara ut en vända på Lollo och springen runt fyrkanten. Inget komplicerat jag böjde igenom henne i båda varven sen lät jag henne vara. Hon vart väl lite rädd för bron gick som en anka över den. Och sen var lite andra saker lite läskiga men det var ingen större fara hon gick på som vanligt. En riktigt duktig tjej var hon idag.


Sen när vi kom hem så tog jag ut Lilja. Tömkörde henne en kost vända hon skötte sig skit bra. Gick som en dans hon kan det där nu kan jag lova. Ska tömköra henne i morgon med på åkern utanför för att det är där vi ska sätta henne för vagn. Ja till veckan är hon nog för vagn vår lilla dam.


Blomma fick vila idag ska ta alla tre i morgon med. Det var meningen att jag och pappa skulle köra och rida men nu blir det inte så för han ska jobba. Så då tar jag henne själv =).


   

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards