teambus

Alla inlägg under juli 2013

Av Sara - 2 juli 2013 19:25

Det är inte Blomma som behöver bantas ner jag  behöver också det! för fy fan vad jag gått upp nu. Borde sluta äta godis och glass och alla det där som inte är bra men förbannat gott. Eller åtminstone trappa ner på godis glass läsk och allt sånt där skit. Och äta mat istället äta flera gånger om dagen istället också. Kanske till och med skaffa såna där drycker som kan ersätta måltiderna. Men inte alla bara några kanske äta något kosttillskott som får en att inte vara så sugen på sött hela tiden? Och motionera mera! Jag har börjat gå ut och gå nu varje dag sen tänkte jag trappa upp det till att springa och gå men nu när man är otränad lär man ju börja någonstans men jag är så trött på att se ut så här så något lär jag göra åt det och inte bara sitta på mitt feta arsel och inte göra något! För man får ju inget gjort om man inte gör något åt det man inte är nöjd med! Och jag kan inte sitta här och säga jag ska sluta med godis och sötsaker för det vet jag att jag inte kommer lyckas med på rak arm. Men jag ska trappa ner och när man är sugen så betyder det ofta att man behöver något annat. Och tro mig det blir inte bättre av att man har en sambo som kan äta vad som helst utan att gå upp. Så nu har jag bestämt mig för att gå ner i vikt! Och minska på socker! Kan inte säga att jag ska sluta för det vet jag att jag inte kommer hålla men minska kan jag säga. Och jag ska nog köpa tillskott och protein shaker för att jag inte ska gå och bli hungrig. Kanske kan man ersätta en måltid med en shake? Ska fundera på det i alla fall men något måste jag fan göra! Vill inte se ut så här mer och vill defensivt inte gå upp mera!


Men i alla fall jag har haft Louise här över natten vi har spelat sims ätit pizza och haft det mysigt.

vi körde Blomma i förmiddags Hon var super duktig lite stark bara. Hon låg på lite väl mycket och tyckte att hon skulle springa på som hon ville men det tyckte inte jag. Och kossorna var farliga dödligt farliga sa hon! Men annars är jag jätte nöjd med min dam.


Och sen red jag Lollo i hagen ett litet dressyr pass. Det märks att hon är väl skolad för hon ville göra rätt och jobbade på jätte bra ett tag men när hon blev trött så började hon backa och bryta ut. Och sen ville inte alls vara med men när jag bad henne göra lite till så gick hon på och jobbade men det var jobbigt att bära sig längre stunder.


Sen tog jag lite kort på Louise också.


Och på kvällen kom Lisa förbi och hälsade på vi käka glass fy mig och sen gick vi på en promenad. Är trött i fötterna för att jag är inte van med skorna men jag ska ut i mon med kanske tar jag två promenader i morgon?

                    Oj insåg att jag matchade tydligen idag ^^  



Av Sara - 1 juli 2013 12:29

Och nu har jag äntligen fått det där efter längtade schemat bara nätter och är så klart bokad när båda bröllopen är men jag vill inte säga nej heller och lämna mina arbetskompisar i sticket. Visst jag hade väl kunnat tagit ledigt innan jag var på mötet också. Men nää ett av dom ska jag gå på efter som det är i stan. Eller ja på tyllsnäs udde är det men i Stockholm kan jag inte åka. Ska informera om att jag inte kan komma på ett och att jag kommer gå tidigt på ett. Men åh vad skönt det är att få jobb under sommaren och bara nätter det är bra betalt det. Ja nästa helg tog jag ledigt efter som jag ska ha Smilla då det har jag lovat syrran sen typ ja februari lovade jag att jag skulle ha någon av barnen. Och då får jag ha Smilla moster mys på högsta nivå vi ska hitta på massa kul hon och jag =). Antagligen åka till säterdalen och träffa Jenny och Na har vi också bestämt sen får vi se vad som händer.


Och igår red jag båda mina tjejer. Först så gick jag ner till betet och skulle hämta dom de ville inte gå hem så då ställde jag mig och pratade med Lilja hon åt på min sko och lekte med min tröja och la huvudet på min axel. Och när jag skulle prata med syrran hennes som stod under ett träd och vilade blev hon sur och försökte få mig att bara prata med henne. Någon som är något matte kär eller?

Och sen bestämde dom sig för att gå upp på baksidan då hade jag mer eller mindre bestämt för att strunta i det.

Lilja hon badade fötterna i badkaret som alltid och då fick jag ställa mig och göra rent det. Mupp hästen vår.

Sen tog jag in alla hästarna.


Tog Lollo först hon skötte sig super. Provade mindre bett och pullarnosgrimma samma bett fast en storlek mindre det tyckte hon mer om kan jag säga. Hon gick över bron utan bekymmer eller ja hon tittade lite och gick osäkert men inget tjafs alls. Hon va inte alls så rädd för saker som hon brukar vara vi mötte två traktorer med saker efter sig stora och läskiga hon brydde sig knappt om dom. Vi travade idag också hon drog in huvudet och la av eller sprang i väg som ett ånglok. Men då red jag lätt mindre för att få henne att mindska på stegen mindre lyfte på handen och började jobba henne och då satte hon benen under sig och började jobba på ordentligt. Hon orkade dock hon allt för länge bära sig så vi saktade av emallan åt och skrittade. Men hon är väldigt välriden damen! är jätte nöjd med henne jag börjar fästa mig vi damen ordetligt.


Sen tog jag ut Blomma. Hon va lite slö idag bara. Men det är för att hon går ute på nätterna vi skrittade på lång tygel. Travade på lång tygel och tog till och med en kort galopp. Vi mötte på en skrevraket hon brydde sig inte en traktor som lät illa som tog enselage hon brydde sig inte. Men den där människan på hjul va lite läskig men inte så där överdrivet. Den damen är knappt rädd för något och när man kör henne är hon ännu säkrare då kan man till och med släppa tömmarna och hon bryr sig inte. Är nöjd med mitt hjärta också.

Mina prinsessor var så duktiga igår <3

  underbara flickorna mina<3

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards