teambus

Alla inlägg under april 2012

Av Sara - 20 april 2012 21:54

Jag brukar faktiskt inte gilla märkeskläöder brukar tycka att det är så onödigt att köpa märkes. Jag brukar tycka att det är bortkastade pengar men Hv polo det skulle jag kunna lägga ut pengar på :O skit snyggt verkligen!

           

Älskar den V ringade tröjan såååå snygg den skulle jag kunna köpa och använda till vardags ALDRIG i stallet men piken gud va snygg :O och ridbyxorna shit va snygga och lika dessa två schbrak men nu ska jag inte köpa mer schbrak men om jag ska göra det så kommer jag att köpa någon av dessa! och benskydden säger jag inte heller nej till GRYMT snygga!

Av Sara - 20 april 2012 21:09

Jags ka inventera och kolla in vad jag har för utrustnig skriva en lista och lägga i ordning allt. Kolla vad som ska säljas och kolla vad som ska behållas och kolla vad som ska kastas. Så ska jag köpa det som fattas och sälja det som ska säljas. Ta kort på det som ska säljas också. Och sen ska jag skriva en lista på det jag ahr och ska behållas och skriva en lista på det jag behöver. Ja jag behöver få ordning på alla mina grejer och städa en riktig vår städnig i stallet med inventarie av grejer.

Av Sara - 20 april 2012 20:42

Denna vecka har varit intensiv med mycket jobb och tidiga mornar och sena eftermiddagarna. Men jag älskar det men jag har varit så trött på kvällarna. Men hästarna måste tas om hand om och jag har motonerat men nu är jag ganska trött. och mår inte allt för bra heller. Men jag tänker inte gnälla jag blir lite hyprokondriker när det går magsjuka på skolan men jag har varit lite kass i magen hela veckan. För jag har gått på halstabletter och värktabletter hela veckan för att jag har haft en förbannad mensvärk hela veckan jag hatar det. ibland har jag så ont att jag knappt kan gå hatar det! Men men oavsett om man är lite kass i magen så måste man ändå jobba för pengar måste man ju ha! Och nu när jag fått lång vick på Gylle i två veckor så är det bara att jobba på. Sen ska man väl erkänna att man blir väldigt trött på människor och på barn när jag kom hem i dag. Nej eftermiddagen har inte varit jätte bra. Men nu är jag piggare och mår bättre lite gasig i magen men det är sånt man får ta är på topp igenn i morgon.

Av Sara - 19 april 2012 22:25

Jobbade i dag igen och vilka uderbara ungar det finns alltså. Har varit en sån där bra dag när alla varit så mysiga. Och i går så hörde jag från en mamma som hämtade sin son som har sin dotter på Gylle förskola när vi gick till biblotekeyt så hade flickan fått syn på oss när vi gick och jag vilkade så säger hon. "Men det där är ju min fröken." Gud vad gulligt tyckte jag. Men i alla fall vilket väder det har varit på förmiddagen sen blev det lite halv dåligt.

Men en sak fick jag veta i dag hoppas det blir så får veta i morgon tänker inte tala om det än men jag hoppas verkligen det blir så.

Och nästa vecka blir det att boka P&L biljett så klart! för i år SKA jag dit!


Och sen kom jag på för någon dag sen var mycket SKIT man samlar på sig som hästägare egentligen gick igenom mina två skåp har fan ett helt slkåp med bara schbrak till vilken nytta liksom? och sen har jag en uppsjö av senskydd och benskydd vilket jag faktiskt har behov av senare! Och sen har jag hur mycket träns som helst varför har jag det?! Nej sånt skit har jag slutat köpa både benlindor schbrak och träns behöver inte sånt skit! och jag tror jag beställde det jag behövde i dag just nu i alla fall. Eller ja inte den där ryktväskan som jag tänkte köpa men jag ska kolla hur mycket den kostar på börjes vi får se hur det blir men en ryktväska ska jag ha! för jag ska ändå beställa stövlar därifårn sen!

Men varför har jag så mycket skit? ska köpa lite till grejer till våran sjuklåda som vi behöver bomull band annat. Och Blomma ska ha ett nytt underlägg till selen och sen hade hon av sig sitt tungband så det ska jag köpa också men tills vidare komemr jag köra utan det funkar det med. Sen en klippmaskin till vintern för hon får så otroligt mycket päls den damen!

  Blommas OTROLIGT snygga tävlings grimma som jag köpte på Globen :D Jag ska köpa mig ett kedje grimskaft också.

Av Sara - 19 april 2012 21:46

Nu har jag beställt en ny sadel och ett nytt täcke åt blomma som hon ska ha på tävling och sen har jag ebställt två ve ringade tröjor åt mig. Jag äskar att ha v ringade tröjor och skjorta under.

     

Detta täcke ska hon ha på tävling :D Och v ringade tröja i grått och marin. Och sadeln länktar så efter den tycker inte om de jag rider i nu. Sen beställde jag coskå en teddy padd och stigläder!

Av Sara - 19 april 2012 20:41

I dag blev det körnig av Blomma. Jag slutade klockan fyra i dag mama kom och hämtade mig och sen åkte vi direkt upp till Anna - Lena. Vi var där en liten stund sen så tog jag mig en körtur. Idag så körde vi intervaller på bakvägen.

Värmde i en lungn takt hon gick på jätte fint. Sen efter vi kom upp för baken så ökade vi takten och hon travade på i en rejäl takt och gick på jätte fint! Guppen gjorde dock att jag flög två meter ovanför sitsen :P.

Jag körde fem vändor i olika tempo hon var super duktig. Men hon surade i hop ganska så rejält där en vända hon la svnasen mellan benen och föröskte sparka. För att jag drev på henne och för att vi vända blev hon skit sur och drog in svansen och sprakade mesigt. Och då blev jag arg på henne och dreg henne framåt då gick hon några steg sen surade lite till sen travade hon på.

Och sen när vi travade hela vägen ut imslutet och när vi skulle vända så skulle vi jogga tillbaka och då blev hon grinig och stegrade och ville inte alls trava sakta utan hon skulle trava FORT sa hon.

Ja 300 kilos häst och minst lika mycket vilja om inte lite där till. Ibland kan hon vara lite jobbig.

Men jag är super nöjd med henne hon gick på jätte fint i traven speciellt när vi travade fort. Måste säga att jag är såå glad över att jag har mina glasögon och överdragsbyxor på mig! för annars hade jag sett ut som ett lermonster.

Och när vi kom hem så svampade jag av en mycket svättig häst la på henne ett täcke stretcha henne och sen fick hon sin mat.

Men i mon ska jag ut och skritta henne en vända för det behöver hon efter det passet hon fick idag.

Av Sara - 18 april 2012 20:44

Just nu så vill jag inte skriva något alls på något alls ingen av projekten inget fritt bara. Och dikter har jag gett upp sen jag slutade på Gotland det blir mest bara smörigt dåligt och bara skit. I och för sig så har jag alltid hatat och skriva dikter skriver dikter om jag måste. Det blir bara smörigt och hemskt när jag skriver dikter. Men jag älskar att skriva både på "Izabelle" och "kämpa för frihet" Och jag vill kunna skriva men just nu kan jag inte tror jag ska printa ut texterna och läsa igenom dom. Men jag orkar inte det just nu heller. Jag är inne i en period just nu när jag inte vill läsa något alls eller skrive något alls jag ahr massor i huvudet men jag orkar inte få ner det på papper.

Jag hoppas att det snart blir som det brukar när jag är ute i skogen och rider jag ser massor framför mig. och föeställer mig massor. Men jst nu så har jag massor och tänka på efter som jag sitter uppe på en tre åring som kan få för sig vad som helst.

   





Har i alla fall bestämt en sak Izabelle ska gifta sig. och det kommer ha en vändnig mellan henne och en annan i berättelsen. Det har jag redan skrivit om. Jag gillar den vändnigen och tvisten i alla fall!


Och i Kämpa för frihet så ska en dö eller flera men en av mina huvudkaraktärer ska dö. Känns jobbigt att döda denna men jag måste eller vad jag ska säga. För att få en betydelse i berättelsen och ett driv i det måste denna dö!

Av Sara - 18 april 2012 20:33

En till serie som är helt grymt bra är Game of thrones som jag och Simon tittar på.

Det är en medeltida serie den är grymt bra faktiskt. Mycket snacka en hel del faktiskt en hel del politiska disskutioner. Vi är inne på sesong två och jag fastanade för den på en gång. Det är ingen serie som man kan kolla på flera avsnitt gång på gång och se i sträck eller hoppa över ett avnitt och du hänger med om vad som hänt i alla fall. Nej det är ingen sån serie för det händer så otroligt mycket på ett avsnitt men det är så grymt bra jag älskar verkligen serien.

Men jag vill inte berätta för mycket om handlingen för då kommer jag avslöja för mycket! Men serien är GRYMT bra!

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards