teambus

Alla inlägg under december 2012

Av Sara - 16 december 2012 21:15

Igår så firade vi min födelsedag tror jag eller nåt vi hade fest i alla fall. Sen åkte vi in på krogen.


Och i dag så åkte jag och Jonte hem till mig för att städa stallet men sen kom jag på att han kanske är lite mer teknisk än mig så vi kan klippa min man. Så det gjorde vi han fixade så att maskinen tog så klippte vi Ferdinand som har fått massor med päls sen jag klippte honom sist.
Han stod stilla och snällt som vanligt han ville inte riktigt vara med när jag klippte han under magen för han har antagligen legat i sitt eget kiss och då blev det klumpar i pälsen stackare :( men förutom det så stod han stilla och snällt =) han gillade inte att bli klippt mellan frambenen och vid bakbenen men det är ganska vanligt.

Tog också en lite pause för kaffe och lussekatter när Kattis kom förbi.


Sen när vi var klara så red jag ut på vår "dressyr" stig där vi brukar träna dressyr och lugn trav ibland brukar vi sluta med galoppfattningar. Men det gjorde vi inte idag utan idag fokuserade jag på att han skulle trava lugnt och lyssna på mig sen så gick vi våran vanliga lösgörande volt runt träden. Och han släppte på en gång i höger men i vänster har han alltid svårare men han lossnade tillsut där med. Sen tränade vi övergångar och han lyssnade men iblnad gick han på som ett ånglok. Sen skrittade vi hem för att jag gillar inte när han kutar på så då fick han skritta och träna halter. Och han skötte sig super<3.


Ska prova och rida med tiderman tygel och vanligt tränsbett i veckan.... ja vi får se hur det går ska rida ett pass i paddocken då. Han brukar vara så förbannats stark på ett vanligt tränsbett men ja jag tänker testa med tidermantyglen.


Och Blomma den muppan hon tycker inte om när man tar Ferdinand och inte henne hon är min matte säger hon. Mupp hästen min gick mot mig och var jätte glad när jag skulle ta in Ferdinand eller nej först kom Lilja hon kommer alltid först sen kom Ferdinand sen Blomma med öronen bakåt skit grinig.

Pappa och Jonte gick en vända med henne idag hon hade varit skit bitchig tydligen det där med "Till ett sto får man skicka en ansökan i tre exemplar" Är så jävla snart måste jag säga! Envisa nordis sto ska ut och köra damen i mon. Se hur stark hon kommer vara på en skala från ett till hundra jag gissar på hundra. Men jag längtar efter att få köra henne!   Före klippningen!

  Efter klippningen! haha jag skickar sms :P   Min fin fina Prins <3   Charmigaste killen min<3 Efter vi kommit hem från turen    Haha från igår vi ser helt galna ut :P   Allvarligt så kan jag verkligen rekommendera HV polo benskydden dom bästa jag haft!



Kan också tillägga att jag saknar att han en systemkamera :( ska eventuellt köpa en nu när jag får lön vill ha en nu helst!


Av Sara - 15 december 2012 14:31

Jag var ju på the hobbit i veckan. Och jag kan inget annat säga än att det var helt underbar jag älskade den bara satt och åh the shire och allt var så himmla bra. Jag har ju läst boken men det var ett tag sen ska läsa den igen sen. Den enda i serien som är läsbar nästan jag vill hjärna läsa sagan om ringen men den är så seg så jag tror jag smäller av. Tror jags ka skaffa sagan om rigen serien på ljudbok då kan man sitta och lyssa på den sitället för att läsa.

  Allvarligt titta på the hobbit ni kommer inte bli besvikna!


Sen har jag läst ut en bok nyss igen jag maler böcker som en galnig just nu men fick "Fallen Ängel" av svärmor i presetnt jag började läsa den i går morse och jag kunde helt enkelt inte lägga undan den! Så jag läste ut den i natt!

Det är lite det här med förbjuden kärlek boken handlar om Nora och den fallna ängeln Patch. Helt otrolig bok i alla fall jag älskade den! Det är en trilogi har beställt dom andra böckerna också!

Fick en ide som jag spånar på till min berättelse ska prata med mitt bollplank också se vad hon tycker om ideen jag gillar den än så länge i alla fall.

 


Och hästarna då ja igår orkade jag inte rida så jag longera dom Ferdinand skötte sig utmärkt han gick jätte fint.

Men våran fina lilla tre åring som är lite mycket explosiv just nu stod på bakbenen och sparkade lite bakut också. Ska longera dom i dag men ja i dag är jag vill inte detta vänder orkar inte idag.

Av Sara - 13 december 2012 22:12

I två dagar så ahgr Jonte en av Simons kompisar ridit Ferdinand. Så jag har ridit bus Mio han har skött sig exemplarisk den där ponnyn pigg och orklös ska rida Ferre i morgon har länktat efter att rida han nu ska träna lite dressyr och tempo växlingar. Han kommer från klar het til klarhet med det där när vi tränar det :D tycker det är så kul när han börjar fatta vad han ska göra. Ska rida han innan jag börjar jobba i morgon och sen ska jag köra det där nordis stoet vi har!


Och det där nordis stoet är inte min idag är hon pappas och Kattis eller nej hon skänkes bort till högst bjudande nej vi GER borta för FY FAAAAN vad hemsk hon är att sko!

Av Sara - 11 december 2012 10:56

Läste en blogg för ett tag sen och då läste jag att en häst var grinig och sur hela tiden. Och så kom jag och tänka på Häxan.

Min fina Excellent Queen som var en riktig bitch men inte SUR hela tiden hon var jävligt bitchig det vill jag lova men i slutet så var hon SUR hela tiden. Hon var aldrig elak tack och lov för jag tror hon blivit det om jag behållit henne.

Men om en häst är sur hela tiden jag har Häxan i fyra år jag lärde känna varenda lite grej hon gjorde vi var bästa vänner hon var allt jag hade. Hon var i och för sig jävligt bitchig vi ska inte ens prata om när hon var brunstig då var hon skit dryg. Men hon var knappast sur hela tiden hon älskade och hoppa och vara ute i skogen och få galoppera. Hon älskade att gosa och bli borstad i ansiktet hon avgudade barn. Morötter eller nej mat överlag var hennes favorit!

En häst brukar i vanliga fall verkligen inte vara sur hela tiden och nej det gäller inte ens ston för jag vet att om jag skulle ha ont hela tiden som Häxan hade skulle jag också vara sur hela tiden. Jag skulle inte heller vilja komma i hagen och jag skulle definitivt vara GRINIG och sur hela tiden när någon red mig.

Och det var inte så att Häxan inte trivdes i stallet heller för det visste jag att hon gjorde. När hon kom med i gänget så älskade hon att bo hos oss. Hon brukade inte stå i ett hörn i boxen och hänga med huvudet.

nej hon kom alltid fram och ville prata och var nyfiken men i slutet gjorde hon inte det då stod hon mest inne i boxen och hängde med huvudet. Hon hade ont min fina häst.


Om jag hade insett det att hon hade ont så hade..... Om jag inte gjort det där misstaget som jag kommer få leva med. Den där gnagande känslan som kommer upp ibland vad kunde jag ha gjort för att HON skulle bli bra?

Men jag vet också att jag kunde inte göra något men jag vet också att jag gjorde massa misstag med henne.

Men jag kan inte heller gå och älta det jag kan inte gå och säga om jag hade gjort detta så skulle Häxan fortfarande stå i hagen och vara glad.
För om jag tänker så går jag sönder inuti jag saknar henne vissa dagar hon kommer alltid finns i mitt hjärta. Hon betydde så mycket för mig hon lärde mig så mycket. Hon var mitt allt i fyra år sen försvann hon bara.

Men jag kan inte tänka hela tiden det var mitt fel utan jag måste tänka att det var det största misstaget jag gjort men jag måste också lära mig av det misstaget det hemska misstaget jag gjort!


Och jag säger bara en sak om jag hade en häst som var tjurig och grinig hela tiden då skulle jag åka till veterinären och kolla upp det. För jag skulle aldrig vilja riskera det misstaget igen och jag tycker att livet är för kost för att göra alla misstag själv. Man måste lära sig av andra misstag också.

   

Av Sara - 9 december 2012 12:24

Som jag beskrev så fanns det ju en tv serie baserad på böckerna. Har sett den tidigare men så blev jag bara arg på hur den va. Ty en av mina favoriter i boken är en hel annan än i boken och sen Ben som kommer senare i böckerna som också har blivit en av mina favoriter är också en hel annan. Och dom hoppar massor som händer i boken.

Men så sa Maria till mig för lenge sedan att ja men om amn tänker dom separat att serien inte är baserad på böckerna så är faktiskt serien riktigt bra.


Och vad rätt Maria hade jag tänkte inte på böckerna när jag såg serien och nu gillar jag serien skit mycker har nyss tittat klart på hela första sesongen det finns sex seonger innan har jag sett till sesong tre tror jag.

Handligen är samma som böckern nästan i alla fall i början sen har dom tagigt lite mer karaktärer in i serien och pappan har mer betydlese än i böckerna.
Men allt detta är ändå posetivt man kan ju inte ha allt med när man gör en serie och den är riktigt spännande man sakttar och gråter och allt sånt.

Så jag kan rekomendera denna serie och för er som inte läst böckerna ni kommer garanterat gilla dom.

 

Av Sara - 8 december 2012 20:53

Skulle ha klippt Ferdinand i dag men det blev inte så för jag har glömt bort hur mans ka göra med skären sist jag klippte Blomma så krånglade jag typ en halvtimme och kom hur man skulle göra. Men nu har jag glömt det. Så jag krånglade ett tag sen blev jag sur och sa nej jag skiter i det klipper han någon annan dag.

Så då tog jag och red ut på en vända i skogen på lite halv dåligt humör av den där dumma klippmasiken men sen när jag kom ut så var det så underbart.

Det snöade lite på förmiddagen men sen slutade det när jag red ut och solen tittade till och med fram :D.


Och vilken ridtur se då Ferre var pigg och glad. Han ville inte riktigt skritta idag och sen blev han rädd uppe hos olle. Knäppis ibland blir han till och med rädd för sig själv han blev nog rädd för något vid stallet där skulle jag kunna tro. Han skyggade lite men sen gick han vidare.

Vi börja<de trava och jag kunde till och med trava på halv långa tyglar utan att han kutade iväg som ett ånglok. Och vi travade hela vägen. Han ville springa iväg ett tag men han lugnande ner sig efter att jag sa nej du vi ska trava lugt.

När vi kom till hovgården fick jag se ett jätte gulligt antagligen nykärt par som förövrigt Ferdinand tyckte va konstiga han kollade på dom jätte konstigt de stod på åkern och höll om varann när jag red till skogen.

När jag kom till skogen travade vi och sen kom vi till "volten" ett gäng med träd som man kan använda som volt så att den inte blir för liten när man ställer dom! Är super nöjd med han då också han lossnade och ställde sig och gav eftergift i båda hållen där med :D. Sen travade vi på stigen och körde övningen igen tills jag va nöjd. Då red vi upp på vägen och galopperade och gissa vad han tyckte det va kul!

Sen när vi kom till åkern igen var paret där igen då låg en av dom i snön och den andra pussade på hen. i snön. Det var ju lite gulligt tyckte jag. Och jag hade ett leende öra från öra för det var en sån härlig ridtur.


inte mycket som kan förstöra denna dag tänkte jag när jag kom hem satte mig och läste sen kom världens bästa pojkvän med mat till oss han är hos en kompis nu.

Men så skulle jag longera Mio...... Han slet sig och jag hade inga handskar och jag fick ett brännsår på handen ont som faaaan!


Och Benjamin är här =) har nyss lagt han så han sover nu ska jag äta kavelgrisar med mamma :D.

  Klagar Inte inte alls när det är sånt här väder! Älskar detta vinter väder :D     Tack Mio det gör förbannat ont! Men men där fick jag för att jag inte hade handskar på mig   Morsters skrutt sover gott <3   Fick lov att laga täcke! björntråd nu är det helt igen :D  Provade dessutom min nya pälsglas idag! Fy fan vad bra den va!!! kan verkligen rekomendera den köpte den på horze

Av Sara - 7 december 2012 19:51

Nu har jag jobbat på alsbäck i två dagar. Började elva båda dagarna och slutade fyra igår och idag hade jag stängnings skift slutade halv sex.

Båda dagarna har varit härliga. Igår frågade en nio årig tjej mig om jag hade barn och jag sa att det had ejag inte. Så frågar hon min ålder och jag säger 24 och hon bara ja men du du är ung du hinner med barn. Och du är väl lite väl ung för att få barn va? Haha ja det får man höra av en nio åring.

Båda dagarna har jag först haft en lektion med tvåor och sen varit på fritids.


Jag har inte ridit dessa två dagar för att i dag slutade jag sent och igår så mockade jag och fixa blev klar i stallet runt sju och då orkade jag inte rida. Men när jag red han i onsdags alltså då var han fantastisk det blåste som fan och snöade inte alls kul väder att rida i. Trodde han skulle gå på tå och vara helt jätte pigg men jag travade på långa tyglar hela tiden :O Han gick inte som ett ånglok som han brukar göra. Han var så cool trodde först det va nå fel på han men han gick helt rent och var inte varm eller något.


I morgon ska jag ut och rida och klippa Ferdinand han måste klippas igen för han har fått sån päls igen. Är lite orolig över att han kommer frysa med regntäcket dom man har har ju inte frusit ännu. Och han är klippt och har gått med ett tunnt bommulstäcke och regntäcke på sig! Egentligen pallar hästar mer än vad vi tror men i alla fall han kommer ju får lite kortare päls nu. Och innetäcke är det inte ens någon mening att dra på honom för det slaktar han på en gång.
 Men jag ska skaffa mig en leeace täcke han ska ha ute i hagen under hans regntäcke ska nog köpa ett till regn med fleece i så han har ett med fleece som är varmare och ett utan som han kan ha också.


Och Blomma ska få skor på sina fossingar i helgen =) Jag skanar att köra henne som faaaaan vill verkligen köra henne. Hon är så rolig att köra och köra i snön är så underbart älskar det!

Blomma hon är rolig hon blir skit sur på sin matte när jag tar Ferdinand istället för henne. Hon kan tjura hur mycket som helst om hon inte får vara med hela tiden knäppa hästen min. Älskade fina hjärtat mitt

   







Av Sara - 4 december 2012 22:20

Hittade ett citat på nätet som jag tyckte stämde så jävla bra!


"En del kan så mycket att de vet hur pass lite de kan - Andra kan så lite att de tror de kan allt!"


Åh gud vad det stämmer in på en jag vet hen tror hen kan allt om denna sak. och hen lyssnar inte på råd när hen VET att vissa kan lite mer än hen. Tycker det är illa när det blir så.


Jag vet att jag inte är väldens bästa på hästar men jag lär mig HELA tiden och jag vet hur pass lite jag egentligen kan fast jag akn en hel del ändå!

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards