teambus

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Sara - 3 mars 2013 21:14

Här kommer det en bildbomb från clinicen!                                        

Bilderna är från trail tränigen och uppvärmnigen i paddocken!

Av Sara - 3 mars 2013 19:40

  Fler bilder kommer!

Ja denna dag har varit omtumlande först en fantastisk häst <3. Han skötte sig exemplariskt idag med! Dock blev det inte mycket till hoppning! Idag fick vi till riktigt snygga ryggnigar. Eller ja snygga i alla fall ryggningar så han inte stegrade som han gjorde igår. Och shit vad jag lärt mig i helgen alltså har lärt mig så himla mycket så min hjärna är helt full. Och vi köpte en bok med massa övningar som man kan göra hemma. det vi måste träna på är.

- Galoppera inne i paddock/ridhus det ska vi träna massor på

- Forsätta träna på ryggnigar så det sitter!

- Skritt bommar eller bommar över lag. Han är lite klumpig så bommar!

Så jag har lite och jobba på men nu är jag taggad på att träna på det så jag kommer träna en gång i veckan på det. Och vi ska träna på att galoppera massor! Utomhus också! Men i paddock framför allt!


Så jag är super nöjd med helgen Ferdinand var helt underbar och jag lärde mig verkligen massor. Och Lisa var med i dag så tänkte jag vi toppar denna underbar helg med en körtur. Lisa red Mio och det började bra både jag och Lisa var glada och hade ett leende på läpparna och skrattade och pratade som vi alltid gör.

Men så kom vi till en snöig väg och vi skrattade i början men så gick hjulet av! Ja hjulet gick av och jag ramlade ur vagnen och Blomma blev rädd och travade i väg. Först hade jag tag om henne men sen tappade jag balansen och hon sprang iväg. Hon var inte rädd eller något så hon stannade efter ett tag. Bra tänkte jag nu stannar hon där tills jag kan få tag på henne. Men så slet sig Mio från Lisa och dom bar iväg hemåt. Jag va så jävla rädd alltså jag hyperventilera och kände snälla Blomma va inte skadad va inte skadad du får inte vara skadad. Så tänkte jag när vi pulsade i snön.
När dom kom till vägen så stannade det en snäll kille han hade inte fått tag på hästarna men han körde oss hem och där stod Kattis med henne. Hon verkade må bra hon hade inte en skråma inte en enda lite skråma. Jag var så lättad att jag grät hon var svettig och vagnen va skrot men va fan hon var inte ett dugg rädd eller hade en enda skråma!

Jag tror jag aldrig varit så rädd i hela mitt liv för att en häst ska bli skadad men hon stod där bara som att inget hade hänt!

Tack och lov klarade sig både häst och kusk utan några större skador! Jag fick ett märke på höften men inget annat! Jag har ont i varenda liten muskel i min kropp men det är för att jag ridit!

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards