teambus

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Sara - 19 mars 2013 20:38

Jaha så snöar det igen gud vad roligt jag tycker det är med snö. Eller inte ja just nu tar jag hellre lera och varmt och en jävla massa vatten. Fast Blommas ben blir svullna och om man missar en kväll att inte skölja av henne så blir det värre! Men ja hellre en stor ler pöl överallt än detta jag är så trött på snö och is. Och just nu är vägarna så hårda att man typ inte kan göra något annat än skritta. Eller ja bakvägen är förbannat fin men att rida samma väg hela tiden är inte så kul kan jag säga. Jag kör ALLTID den vägen nästan ibland varierar jag och kör runt men då kan jag bara skritta så det blir oftast intervall träning på bakvägen eller så kör jag bara dit och vänder.


Jag har jobbar på samma ställe nu i två veckor ja förutom mina två dagar när jag hade magsjuka och jag trivs så bra på det dagiset skulle vara där tills idag men så fick jag förlängt. Jag kan inte säga annat än att jag älskar det där dagiset jag kommer bli ledsen när jag får flytta till ett annat dagis jag kommer sakna barnen som tusan måste jag säga. Och jag har smittat ner pojkvännen med magsjuka det är ju mindre trevligt måste jag säga.


Sen red jag en kortare vända idag barbacka andra gången barbacka. Han skötte sig super bra red bara upp till långsjö och vända. Det är en tur på cirka 10 minuter kanske 20 max. Han skötte sig super jag tränade mycket halter och backnigar det sitter nu dom där ryggningarna. Nu ska jag börja träna lite med avancerat tänkte jag som att backa i ett L eller mellan koner. Tänkte rida upp till paddocken i helgen och träna på ryggnigar och massa jog beror på hur banan ser ut se om jag kan träna lite galopp också. Men det får vi se beror helt på hur marken ser ut. Förra helgen blev det ju ingen paddock träning efter som jag var sjuk och det går ju inte och rida eller köra när man är sjuk.


Och slutligen dagens citat om misstag. Det har man gjort sina beskärda del av kan jag lova! Men kan kan också lära sig av andras misstag!


"Learn from the mistakes of others.

You can`t live long enough to make them all yourself." // Elenor Roosvelt!

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards