teambus

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Det är värt att kämpa!

Av Sara - 28 mars 2013 19:42

Lillsves Ferdinand!

 

Ja efter jogging turen så satt jag en stund för att fötterna ville vila. Men så tog jag in Ferdinand och red ut i det underbara vädret. Jag köpte hästgodis med hallon i idag dom gillar samma märke med äpple i så finns det med banan smak jag vet att flickorna bus antagligen inte skulle gilla det. Så jag köpte med hallon och det var gott tyckte Ferdinand. Fast och andra sidan så skulle han äta vad som helst kanske till och med snus? Och han är en riktig huligan också. Vi har täcken hängandes utanför hans box och det är smala springor där täckena hänger men på något sätt får han in dom i boxen. Huligan alltså! Han blir lite rastlös i boxen så jag ska nog leta rätt på en boll eller något kanske räcker det med en vanlig fotboll? Få försöka lösa det sen.

Men i alla fall början av ridturen var han bara stressad och trippade på tå. Jag bara åh nej ska vi jobba mot varann nu jag orkar inte idag. Han var livrädd i västarnsjö det ramlade ner snö från taket och han blev skit rädd. Så han kastade sig och jag trodde jag skulle flyga. Gjorde massa halter och ryggade massor för att han skulle minsann inte lyssna på sin matte. Så kom det en buss bakom oss och jag tänkte nu dör vi. Gav hästen notis till bussen? Han brydde sig inte ett skit. Saktade bussen ner? Nej det gjorde den inte. Sen träffade vi på två människor och en hund. Hunden sprang runt hans ben och han brydde sig inte. Efter det så travade vi och fy fan vad fin han var. Sen skrittade vi en bit. Men alltså fattningen vi fick till i dag lever på den började med kort trav tänkte först inte galoppera idag. För han var så spänd. Men så gjorde jag en fattning när han slappnade av och shit va fin den var! Och vilken galopp han fick efter. Sen skrittade vi hela vägen hem.

 


Busblomma!

 


Sen efter ridturen så skulle jag ha tag på Blomma. Ville hon komma? Nej jag tänker inte komma till dig idag. Så då släppte jag in alla hästarna och tog henne sen. Hon var snäll och sela idag i alla fall. Pigg och köra fy fan vad hon låg på ville springa hela tiden. Små trippade på tå. Körde två vändor idag snabbt hemåt och snabbt tillbaka. Fy fan vad sur hon blev när jag vände och bad henne springa fortare hon blev så sur att hon sprakade lite. Sen bocka hon en fjant bock för att hon tyckte det var roligt. Sen gick hon skit bra. Ja lilla damen har då humör så det heter duga mitt älskade hjärta <3.

 

 

"Most of the time, the greatest rewards come from doing the things that scare you the most. Maybe you'll get everything you wished for. Maybe, you'll get more than you ever could've imagined. Who knows where life will take you, the road is long, and in the end... the journey is the destination."//Coach Whitey Durham

 


Efter som jag börjat se på one tree hilll igen och ja jag kan säga att detta citat i just love it! Har det inte i citatboken än!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards