teambus

Alla inlägg under mars 2013

Av Sara - 10 mars 2013 13:15

Ja det är ju 100 kronor rabatt på hööks just nu så jag kanske råkade beställa lite därifårn (A) bland annat western träns och tyglar. Och westernfilt och strumpor till mina stövlar!

  Dessa beställde jag :D han kommer bli så snygg i det :D 

Av Sara - 9 mars 2013 18:00

Ja i dag körde jag Blomma ingen stelhet i baken i dag inte! Hon låg på lite väl mycket när vi travade men annars gick det jätte bra. Hon ville trava i nerförsbacke men det fick hon inte för mig. Vi travade på bakvägen men vi tog också backen upp till bommen i skritt i dag. Hon skötte sig jätte bra. Hon känns förbannat fin nu så jag hoppas vi ska till banan med henne snart. Och jag hoppas hon går bra så vi kan kvala henne snart och starta henne. Det skulle vara GRYMT kul.


Och sen efter jag kört henne kom Lisa och hennes kille och vi red upp till paddocken. Jag red i western sadeln i dag den är så förbannat skön. Vi jobbade mycket med våra ryggningar och att han skulle gå lugt i traven! Han skötte sig skit bra. Vi satte upp en slalom banan och jag försökte med galopp fattningar men det gick inte efter som det var så halt.

Av Sara - 9 mars 2013 13:06

Ja nu har Blomma stått sen i onsdags bara för att hon har haft träningsvärk sen olyckan i söndags hon var bara lite stel inget att oroa sig över. Hon var ovanligt snäll att sko jag vara imponerad av han och jag fick höra jätte roliga historier av Ronny vår hovslagare. Men jag är så imponerad av henne hon dansade inte runt Ronny fick ge henne en smäll en gång för hon är inte rädd bara förbannat löjlig. Men ja åh vad duktig hon var när vi skodde henne framsteg måste jag säga. Och sen så sa Ronny att hon blivit fin i kroppen och det har hon ska köra massa på bakvägen nu när vägen är så fin. Och sen har vi grymt bra fjärdar på den nya vagnen :D. Ja jag kan erkänna att jag är lite kär i honom. Haha ja vi kallar vagnen honom det var min kusin som började så vagnen är en han ja. Och jag älskar den måste jag säga fast vi bara kört i den en gång. Ska ut snart och köra henne se hur hon känns ska köra ett lätt pass idag efter som hon haft träningsvärk vill jag inte gå på för hårt med henne. Men hon måste ut och röra på sig i dag annars kan hon bli stelare. Och sen har damen fått ett sår under ganchen som antagligen Mio bitit upp för när dom busar så bitar han henne där. Så jag gör rent det med jodopax och använder bluespray för att hon inte ska få det inflammerat! Och hon har ju huvudet i enselage balen hela dagarna så då kommer det massa bakterier i såret!

  Här är han :D


Och Ferdinand ja han är ju snäll att sko stod som ett ljus. Men som jag skrev i förra inlägget så ska han ha tvåor till framfötterna och treor till bakfötterna. Han har konstiga fötter den där mannen och jag måste antagligen gå in på norells och köpa nya brodd också för här han vi mannen som förbrukar brodd som ingen annan. Och jag orkar inte ställa mig och brodda varje gång jag ska ut och rida och brodda av sen. Men snart är ju isen borta så då behöver vi ingen brodd.

Och jag red han i torsdags med Lisa och igår Lisa har börjat rida Mio hon tycker det är skit kul. Jag har börjat jobba med galoppen det tyckte Lars att det var god tid att vi börjar med. Så jag tränade lite i torsdags då tog han den finaste galoppfattnigen så ni anar inte och han kutade inte iväg. Igår så var han pigg pigg och stod på bakbenen och ville inte riktigt ta ryggningarna som jag ville. Men fattnigarna gick jätte bara han låg på lite men det var inte så farligt. Idag blir det trailträning i pddock och då ska vi jobba på galoppen och massa annat. Jag länktar tills det blir Maj då ska jag vara med på clinic igen :D.

   

Min älskade nordisar<3 dom bästa för mig <3 allt jag har och lite där till <3

Av Sara - 6 mars 2013 21:04

Nu är mina pållar omskodda! Ferdinand hade ju tappat en sko i måndgas vilken tur att vi beställde tid förra veckan hos Ronny tyckte jag. För både han och Blomma hade dåliga fötter så då beställde pappa tid för omskonig åt oss.

Ferdinand skötte sig jätte bra men jag ska köpa tvåor till nästa gång fram och treor till bakfötterna.

Och Blomma var jätte snäll inget krångel denne gång Ronny fick säga till henne en gång och sen skötte hon sig utmärkt!

Av Sara - 6 mars 2013 16:29

Ja nu har vi en ny vagn igen =) en skit bra med skit bra fjädring och QH fästen är jätte nöjd med den. Och Blomma bakrädd? Nej hon brydde sig inte ens. Men hon är så dryg och rida vi red och hämtade vagnen hos kusin och hon höll på och försökte vända ett antal gånger. Men hon skötte sig så himla bra sen när hon fick vagn för sig!

    Så här vacker var vagnen efter olyckan!

Av Sara - 5 mars 2013 22:57

Jag tänkte införskaffa mig lite saker till min prins bland annat ett nytt bett tänkte prova och rida på ett snällare bett i paddock/ridhus nämligen se hur det går. Och han gillar inte det tredelade så¨mycket ska nog också skaffa mig en lekkedja till han. Men sen vill jag ha ett westernträns också.

  Gillar detta träns!   Men jag gillar detta ännu mer! så jag tror det blir detta! tycker det är så snyggt med ett öra!   Dessa tyglar blir det absolut!   Funderar på att testa detta bett. Tror han kommer gilla det  Detta är en lekkedja som dom brukar ha inom travet men jag tror det skulle göra Ferdinand gott för han tuggar så extremt på bettet

Av Sara - 5 mars 2013 19:59

Ja efter olyckan i söndags med Blomma så är vi ute efter en ny vagn. En speedcar med QH festen det verkar som att vi hittat en eller ja det har vi nog. Det pappa är inne på är att köpa en från kusinen min.

Jag har tänkt på hur illa hela den där situationen kunde ha blivit vilken häst som helst kunde ha fått panik men hon fick inte det hon var hur cool som helst. Och jag tänkte bara låt henne inte vara skadad låt henne inte vara skadad. Det enda som hände var att vagnen är skrot och jag har ett blåmärke på rumpan. Jag menar tänk hur det kunde ha gått jag kan ju säga att vi hade tur i oturen där. Och nu kommer jag kolla grejerna en extra gång innan jag kör ut hädan efter för något sådant vill jag inte vara med om igen! det var en av dom läskigaste situationer jag varit med om. Jag menar att dom springer iväg med en trasig vagn är ännu värre än när dom springer iväg med sadel och träns! Visst kan dom skada sig då med men inte lika mycket som när dom har en vagn efter sig! Jag kan ta kort på vagnen för att visa hur den såg ut när jag kom hem och såg henne. Tro mig jag har aldrig blivit så lättad av att se min nordis som när jag såg henne stod där på gården med trasig vagn och inte en enda skråma. Jag va så lättad att jag grät.

  Tack och lov att du klarade dig hjärtat mitt <3


Och i dag så har jag jobbat i fem timmar på björkbacksgården. Jag gillar det dagiset faktiskt och jag fick uppskattning av ordinarie personal vilket alltid är roligt tycker jag. Sen kom mamma och hämtade mig och vi åkte hem på en gång. Åt lite sen släppte in hästarna. Så ställde jag Lilja på gången och borstade på henne. Snacka om att hon lossar päls alltså! Och sen lyfte vi på hovarna hon krånglade lite med andra bakbenen så då fick hon bakläxa och vi tränade en gång till på det och då skötte hon sig exemplariskt! Duktiga bus nordis <3.


Och i morgon kommer en kompis till mig och är med i stallet hela dagen :D. Vi ska rida Blomma och Mio efter som vi inte ha en vagn till Blomma ännu och Ferdinand har tappat en sko. Men hovis kommer i morgon så då kan jag sätta igång med träningen :D. Vi ska jobba massor med galoppen för jag ska på clinic i maj igen längtar redan. Jag ska träna trail en gång i veckan nu för att det var så kul och då ska vi också jobba på galoppen. Men det ska vi göra i skogen med :D.

 

Av Sara - 4 mars 2013 12:44

"Hästar regerar här och nu. Den tänker inte in i framtiden - beröm måste därför komma i samma stund den gör RÄTT!" // Jan Brink

 

Tänk på det att beröm dom när dom gör RÄTT!

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards